Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Çevre Mühendisliği (y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 İkinci düzey ÇEM 751 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FİLİZ DADAŞER ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YALÇIN ŞEVKİ YILDIZ DOÇ. DR. OKTAY ÖZKAN DOÇ. DR. MERVE OĞUZ DOÇ. DR. NURAY ATEŞ YRD.DOÇ. DR. FİLİZ DADAŞER ÇELİK YRD. DOÇ. DR. EVRİM KARAÇETİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Çevre Mühendisliği Uygulamamları
Dersin tanımı Çevre Mühendisliği Uygulamaları

Dersin içeriği
1- Tez konusu ile ilgili araştırmalar
2- Tez konusu ile ilgili araştırmalar
3- Tez konusu ile ilgili araştırmalar
4- Tez konusu ile ilgili araştırmalar
5- Tez konusu ile ilgili araştırmalar
6- Bulguların analizi
7- Bulguların analizi
8- Bulguların analizi
9- Bulguların analizi
10- Sonuçların Değerlendirilmesi
11- Sonuçların Değerlendirilmesi
12- Sonuçların Değerlendirilmesi
13- Sonuçların Değerlendirilmesi
14- Sonuçların Değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez konusu ile ilgili bilgi ve becerilerin geliştirilmesi
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 15 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     129
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar