Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > NÖROFİZYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÖROFİZYOLOJİ İkinci düzey BİY 543 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sinir sisteminin anatomisinden ziyade, sinir sistemi fonksiyonunun ölçülmesi ve değerlendirilmesi, sinir sistemi bozukluklarının sebep-sonuç mekanizmalarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sinir fizyolojisi ve patofizyolojisi konularında daha önce edindiği bilgilere ek bilgiler kazanma, sinir sisteminin normal işleyişi hakkında bilgi sahibi olmasının yanı sıra sinir sistemi bozukluklarına yol açan patofizyolojik mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olma.

Dersin içeriği
1- Sinir Sistemi ve Dokusunun Temelleri
2- Membran Potansiyelleri
3- Sinaps
4- Nörotransmitterler
5- Nöral Birleşmenin Temel Kuralları ve patolojileri
6- Beyin ve organizasyonları
7- Beyin ve organizasyonları
8- Yüksek Mental Fonksiyonlar
9- Beynin Korunması
10- Beynin Homeostatik Dengesizliği
11- Medulla spinalis
12- MSS Disfonksiyonu
13- Temel MSS Patolojileri
14- MSS Disfonksiyonunu Değerlendirmede Kullanılan Temel Teknikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sinir sistemini hücresel organizasyonu yönüyle bilir.
2- Sistemi bütünüyle değerlendirebilir.
3- MSS temel bileşenlerini ve birbirleriyle ilişkilerini açıklayabilir.
4- Sinaps, nörotransmitter, EEG vb. gibi temel kavramları kullanılır.
5- MSS''in temel patolojik durumlarını tanır.
6- MSS''ın patolojilerine sebep olan disfonksiyonların nasıl ölçüleceğini bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 6 12
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Marieb, E.N. ve HOEHN, K. 2017. Anatomi ve Fizyoloji. Nobel Yayınları, Editör, İlkan TATAR, 1022 S. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar