Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > DİKSİYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİKSİYON Birinci düzey EDE 102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili ERMENİCE ve TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. ARINA BERİDZE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. ARINA BERİDZE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı, çağdaş Ermeni dilinde kullanılan alfabeyi derin bir seviyesinde ve tarih bakımından incelemektir, harflerin ve seslerin doğru telaffuzu ve yazma-dinleme becerileri geliştirmektir. Basit kelimelerden çok heceli kelimelere kadar vurguları doğru belirleyerek okuma ve yazma becerisini öğrenciye kazandırmak. öğrencilere sesleri doğru telaffuz etmeyi öğretmek
Dersin tanımı • Derste pratik yazma ve dinleme alıştırmalar esnasında Ermeni diline ait diksiyon özellikleri incelenecek.• Derste, öğrencinin telaffuzu ve dinleme-yazma becerileri geliştirecek ödevleri, sunumları ve alıştırmaları kullanılacak. • Derste, diksiyon ile ilgili kavramları öğretilecek, incelenecek ve tartışılacak. • Derste, öğrencilerin seviyesindeki video ve ses, görsel-isitsel materyaller aracılığı ile dinlediğini anlama becerisini geliştirilecek.

Dersin içeriği
1- diksiyon nedir? Artikülasyon ve nefes. Harflerin sınıflandırılması
2- • Taksimi • Sesli ünlü harfler ve çeşitleri Kısa ve uzun sesliler(vokaller) • Sessizler (consonant) • Sessizler (consonant) cetveli • Tonlama, tonlarla ilgili Alıştırmalar. Metin üzerinde çalışması
3- Üçlükler çiftler tekler harfleri Telafuz ve Tonlama çalışması. Metin üzerinde çalışması
4- Ünsüzler • Ünsüzlerle İlgili Ses Olayları (Ünsüz Benzeşmesi - Ünsüz Düşmesi ) Ünsüz benzeşmesi( ünsüz sertleşmesı) Ünsüz düşmesi kurallar Sert Ünsüzler Yumuşak Ünsüzler Dinleme çalışmaları
5- Söyleyiş ( Telaffuz) Telafuz ve Tonlama çalışması
6- Boğumlama Duraklama. Metin üzerinde çalışması
7- Bir önceki konuların tekrarı. Pratik çalışması. Sınava hazırlık
8- Ara sınav
9- Telafuz ve Tonlama çalışması a) Sözcük (Kelime) Vurgusu: kelime üzerinde çalışması
10- b) Cümle Vurgusu cümle üzerinde çalışması Telafuz ve Tonlama Alıştırmaları
11- Dinleme anlama Pratik çalışması
12- Dinleme anlama Pratik çalışması
13- Dinleme anlama Pratik çalışması
14- Bir önceki konuların tekrarı. Sınava hazırlık
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doğru telaffuz etme. Doğru anlama. Doğru anlatma
2- • Öğrenci, Ermeni dilinin telaffuz, yazma ve dinleme becerileri geliştirir.
3- • Öğrenci, Ermeni dilinin alfabesini, yazma ve telaffuz kuralları, tarihsel ve modern dilin özelliklerin bakımından inceler.
4- -• Öğrenci, hem kelimenin hem cümlenin tonlama özellikleri sözlü konuşmada ayırır ve uygullar.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 6 1 6
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 1 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 1 4
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Սուքիասյան Ա.Մ., Սուքիասյան Ք., Ֆելեքյան Մ., Ժամանակակից հայոց լեզու (հնչյունաբանություն, բառագիտություն) Երևան, 2017: 2.Ավետիսյան Յ., Հ., Զաքարյան Հնչյունաբանություն Երևան, 2007: 3. Ավետիսյան Հ., Զաքարյան Հ., Հայոց լեզու Հնչունաբանություն., Ուղղախոսություն Ուղղագրություն, Երևան, 2008: 4.Մարգարյան Ա., Ժամանակակից հայոց լեզու, Հնչյունաբանություն, Երևան, ԵՊՀ հրատ., 1997: 5. Կիրակոսյան Հ., Գործնական վարժություններ, Երևան, 2015:
Yardımcı Kaynaklar 1. Սուքիասյան Ա.Մ., Սուքիասյան Ք., Ֆելեքյան Մ., Ժամանակակից հայոց լեզու (հնչյունաբանություն, բառագիտություն) Երևան, 2017: 2.Ավետիսյան Յ., Հ., Զաքարյան Հնչյունաբանություն Երևան, 2007: 3. Ավետիսյան Հ., Զաքարյան Հ., Հայոց լեզու Հնչունաբանություն., Ուղղախոսություն Ուղղագրություն, Երևան, 2008: 4.Մարգարյան Ա., Ժամանակակից հայոց լեզու, Հնչյունաբանություն, Երևան, ԵՊՀ հրատ., 1997: 5. Կիրակոսյան Հ., Գործնական վարժություններ, Երևան, 2015:

Ders ile ilgili dosyalar