Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞABAN UZAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Şaban Uzay
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Görv. Selma Erdoğan
|
Dersin veriliş şekli
|
Bir sonraki ders için anlatılacak konular ve kaynaklar öğrenciye belirtilir. Öğrencinin belirtilen kaynakları okumuş ve ödevleri tamamlamış olarak derse gelmesi gereklidir.
|
Dersin amacı
|
Bağımsız denetimin teorisini oluşturan standartları tanıtmak. Bağımsız denetim uygulama örnekleri ile öğrencinin bağımsız denetim sürecini tanımasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bir işletmenin muhasebesi tarafından hazırlanan finansal tabloların güvence vermesi için uluslararası standartlara göre denetlenmesi gerekmektedir.
|
1- |
Denetimin tanımı ve türleri
|
2- |
Meslek ahlakı
|
3- |
Denetim standartları
|
4- |
Denetimle ilgili özellikli kavramlar
|
5- |
Hile denetimi
|
6- |
Denetimin hedefleri
|
7- |
Müşteri kabulü ve denetim sözleşmesinin imzalanması
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Risk değerlendirme
|
10- |
Risk değerlendirme
|
11- |
Riske karşılık verme
|
12- |
Denetim kanıtları ve teknikleri
|
13- |
Denetim testleri
|
14- |
Raporlama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bağımsız denetimin öneminin anlaşılması
|
2- |
Bağımsız denetime rehberlik eden uluslararası düzenlemelerin tanınması
|
3- |
Bağımsız denetime yön veren hukuki düzenlemelerin tanıtılması
|
4- |
Bağımsız denetim teorisine ilişkin başlıca konuların tanıtılması
|
5- |
Bağımsız denetçiye yönelik meslek ahlak kurallarının öğretilmesi
|
6- |
Bağımsız denetim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Nuran Cömert, Şaban Uzay, Seval Kardeş Selimoğlu, Süleyman Uyar, Uluslararası Denetim Standartları Kapsamında Bağımsız Denetim, Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, Sakarya, 2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|