Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bahçe Bitkileri (y.l.) > BAHÇE ÜRÜNLERİNİN HASAT SONRASI FİZYOLOJİSI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAHÇE ÜRÜNLERİNİN HASAT SONRASI FİZYOLOJİSI İkinci düzey BB 523 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERCAN YILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERCAN YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bahçe ürünlerinin derim sonrası fizyolojileri hakkında bilgi edinmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Bahçe ürünlerinde hasat öncesi ve sonrası meydana gelen temel morfolojik, kimyasal ve fizyolojik olaylar

Dersin içeriği
1- Bahçe ürünlerinin muhafazasının amacı ve önemi
2- Meyve büyümesi ve olgunlaşma
3- Meyve büyümesi ve olgunlaşma
4- Ürünlerin büyümesi ve olgunlaşması sırasında oluşan morfolojik değişimler
5- Ürünlerin büyümesi ve olgunlaşması sırasında oluşan morfolojik değişimler
6- Ürünlerin büyüme ve olgunlaşması sırasında oluşan kimyasal değişimler
7- Ara sınav
8- Ürünlerin büyüme ve olgunlaşması sırasında oluşan fizyolojik değişimler
9- Bahçe bitkileri ürünlerinin büyüme ve gelişmesi sırasında solunumda oluşan değişimler ve solunuma etki eden faktörler, solunum klimakteriği, etilen
10- Bahçe bitkileri ürünlerinin büyüme ve gelişmesi sırasında solunumda oluşan değişimler ve solunuma etki eden faktörler, solunum klimakteriği, etilen
11- Bahçe ürünlerinin derim kriterleri
12- Bahçe ürünlerinin derim kriterleri
13- Bahçe ürünlerinin derim kriterleri
14- Öğrencilerin sözlü sunumları ve tartışma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Derim kriterlerini açıklayabilecektir.
2- Derim tekniğini uygulayabilecektir.
3- Derim sonrası fiziksel değişimleri açıklayabilecektir.
4- Derim sonrası kimyasal değişimleri açıklayabilecektir.
5- Derim sonrası fizyolojik değişimleri açıklayabilecektir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
3- Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçların bilimsel metotlarla değerlendirilerek yorumlanabilmesi
4- Ölçme, değerlendirme, analiz yapabilme ve çıktıları artı değere dönüştürerek genel kullanıma sunma
5- Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçları bilimsel metotlarla değerlendirerek yorumlanması
6- Elde edilen bilimsel sonuçları yazılı ve sözlü ifade edilmesi, bunların bilimsel ortamlarda savunulması
7- Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme
8- Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
9- Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme
10- Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
11- Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterliliğe sahip olma
12- Kaliteli ve yüksek ürün sağlanması için gerekli süreçlerin takip edilmesi (fizyolojik, morfolojik), değerlendirilmesi ve çözüm üretilmesi
13- Bahçe Bitkileri ürünlerinin verim ve kalitesinin artırılmasında kullanılabilecek yeni, modern ve çevreye uyumlu yöntemleri uygulayabilme yetisi
14- Üretim materyalinin seçilmesi, ıslahı, çoğaltılması, saklanması ve değerlendirilmesi yeteneği
15- Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterlilik
16- Yeni ürün ve yetiştirme modelleri ile güncel gelişmelerin takip edilmesi
17- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma
18- Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
19- Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme
20- Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 3 6 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 6 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   70
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Özcan, M., 2020. Ürün muhafazası ve pazarlama ders notu. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Samsun.

Ders ile ilgili dosyalar