Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > KÜLTÜREL MÜZİKOLOJİYE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÜLTÜREL MÜZİKOLOJİYE GİRİŞ İkinci düzey MÜZ545 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ALİ ÖZDEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Ali ÖZDEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Anlatım.
Dersin amacı Bu ders, kültürel müzikolojiyinin nosyon, yaklaşım, yöntem ve tarihsel dökümantasyonuyla birlikte, günümüzde, kültürel müzikoloyiye yönelik yeni yaklaşım biçimlerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu ders; kültürel müzikolojinin tanımını, tarihini, amacını, yaklaşımını ve diğer disiplinlerle olan ilişkilerini kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Kültürel müzikolojinin tanımı, işlevi, tarihi
2- Kültürel müzikolojinin temel çalışma prensipleri.
3- Kültür nosyonu.
4- Kültür ve müzik.
5- Antropoloji ve sosyal/kültürel antropoloji.
6- Topluluk örnekleri ve gruplar (online, diaspora, getto, etnik)Etnisite ve müzik
7- Alan çalışmaları, Etnografi ve etnoloji.
8- Vize Haftası.
9- Müzik ve etnografi.
10- Kimlik nosyonu.Kültürel kimlik ve müzik.
11- Müzik, gelenek, inanç, dil ve cinsiyet ilişkileri.
12- Müzik, ideoloji ve siyasal akımlar.
13- Dünya müzikleri ve örneklemeler.
14- Final.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kültür ve kültürün müzikle olan ilişkisini doğru kavrayabilmek.
2- Kültürel müzikolojinin ilgili olduğu disiplinlerle ilgili bir yordam becerisi kazanabilmek.
3- Antropoloji, sosyal/kültürel antropoloji ve etnografi alanlarının temel kavram ve terminoloji dağarcığına hâkim olabilmek.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 14 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bruno Nettl the study of ethnomusicology, Alan Merriam Anthropology of Music, Manuel Castells Power of Identity, Thomas Hylland Eriksen Sosyal/Kültürel Antropoloji.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar