Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KÜLTÜREL MÜZİKOLOJİYE GİRİŞ |
İkinci düzey |
MÜZ545 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ ALİ ÖZDEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Ali ÖZDEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok.
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım.
|
Dersin amacı
|
Bu ders, kültürel müzikolojiyinin nosyon, yaklaşım, yöntem ve tarihsel dökümantasyonuyla birlikte, günümüzde, kültürel müzikoloyiye yönelik yeni yaklaşım biçimlerini incelemeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders; kültürel müzikolojinin tanımını, tarihini, amacını, yaklaşımını ve diğer disiplinlerle olan ilişkilerini kapsamaktadır.
|
1- |
Kültürel müzikolojinin tanımı, işlevi, tarihi
|
2- |
Kültürel müzikolojinin temel çalışma prensipleri.
|
3- |
Kültür nosyonu.
|
4- |
Kültür ve müzik.
|
5- |
Antropoloji ve sosyal/kültürel antropoloji.
|
6- |
Topluluk örnekleri ve gruplar (online, diaspora, getto, etnik)Etnisite ve müzik
|
7- |
Alan çalışmaları, Etnografi ve etnoloji.
|
8- |
Vize Haftası.
|
9- |
Müzik ve etnografi.
|
10- |
Kimlik nosyonu.Kültürel kimlik ve müzik.
|
11- |
Müzik, gelenek, inanç, dil ve cinsiyet ilişkileri.
|
12- |
Müzik, ideoloji ve siyasal akımlar.
|
13- |
Dünya müzikleri ve örneklemeler.
|
14- |
Final.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kültür ve kültürün müzikle olan ilişkisini doğru kavrayabilmek.
|
2- |
Kültürel müzikolojinin ilgili olduğu disiplinlerle ilgili bir yordam becerisi kazanabilmek.
|
3- |
Antropoloji, sosyal/kültürel antropoloji ve etnografi alanlarının temel kavram ve terminoloji dağarcığına hâkim olabilmek.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
14
|
28
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bruno Nettl the study of ethnomusicology, Alan Merriam Anthropology of Music, Manuel Castells Power of Identity, Thomas Hylland Eriksen Sosyal/Kültürel Antropoloji.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|