Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > BİTİRME ÖDEVİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTİRME ÖDEVİ II Birinci düzey FİZ408 Zorunlu 8 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞEN DURMUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Fizik bölümü öğretim üyeleri.
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Fizik bölümü araştırma görevlilileri.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Araştırma ödevi, Gerekli halde labaratuvar kullanmak.
Dersin amacı Bu dersin amacı, fizik öğrencisinin seçtiği veya ilgili öğretim üyesinin belirlediği bir konuda, bilimsel bir çalışmanın nasıl yapılacağının ve nasıl tez haline getirilip savunulacağının yollarını öğretmektir.
Dersin tanımı Belirlenen bir konuda güncel literatür taramasıyle elde edilen bilgiler ve gerekli halde teorik hesaplama veya deneysel çalışma sonucu elde edilen bilgiler nasıl işlenip tez (veya makale) haline getirilip savunulur becerisi kazanılır.

Dersin içeriği
1- Çalışma konusunun belirlenmesi, Konuyla ilgili güncel literatür taramasının yapılması süreci ve Uygun bir eylem planı, BİTİRME ÖDEVİ I dersinin içeriğine dahildir.
2- Gerekli halde teorik hesaplama yapılması veya deneysel çalışma yapılması.
3- Gerekli halde teorik hesaplama yapılması veya deneysel çalışma yapılması.
4- Gerekli halde teorik hesaplama yapılması veya deneysel çalışma yapılması.
5- Gerekli halde teorik hesaplama yapılması veya deneysel çalışma yapılması.
6- Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi süreci.
7- Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi süreci.
8- Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi süreci.
9- Çalışmanın tez haline getirilip yazım süreci.
10- Çalışmanın tez haline getirilip yazım süreci.
11- Çalışmanın tez haline getirilip yazım süreci.
12- Çalışmanın tez haline getirilip yazım süreci.
13- Çalışmanın tez haline getirilip yazım süreci.
14- Tezin savunulması (sunum yapılması).
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Daha önce alınan BİTİRME ÖDEVİ I dersinde çalışma konusu belirlenmiştir; güncel literatür taramasının nasıl yapılacağı öğrenilir, uygun bir eylem planı tesbit edilir.
2- Teorik hesaplama veya deneysel çalışmanın nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olunur.
3- Elde edilen sonuçların nasıl değerlendirileceği öğrenilir.
4- Çalışmanın tez haline getirilmesi aşamaları öğrenilir.
5- Bir tezin nasıl yazılacağı öğrenilir.
6- Öğrenciler ve öğretim üyeleri karşısında tezin nasıl savunulacağı (nasıl sunum yapılacağı) tecrübesi edinilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 16 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 28 28
Laboratuvar 1 7 7
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     174
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 10
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 90
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Belirlenen konu ile ilgili tüm kitaplar ve dergiler.
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesinin araştırma labaratuvarları, Bilgi İşlem Merkezi üzerinden ulaşılan elektronik kitaplar ve dergiler.

Ders ile ilgili dosyalar