Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ BİYOİSTATİSTİK |
İkinci düzey |
SBE 601 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Öğrencilerin bu dersi alabilmesi için SBE 501 dersini almış olmaları zorunludur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. GÖZDE ERTÜRK ZARARSIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım ve Tartışma
|
Dersin amacı
|
İleri düzey istatistiksel tekniklerin (çok değişkenli istatistiksel yöntemler, faktör analizi, kanonik korelasyon, diskriminant analizi, vb.) bilimsel çalışmalarda kullanılarak analiz yapılması için gerekli teorik ve uygulama altyapısının kazandırılmasını amaçlar.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Temel matris işlemleri ve doğrusal cebir
|
2- |
Çok değişkenli analizlerde veri yapısı ve tanımlayıcı istatistikler, Çok boyutlu grafikler
|
3- |
Çok değişkenli normal dağılım, Çok değişkenli aykırı gözlemler, benzerlik ve benzemezlik ölçüleri
|
4- |
Eksik veri analizi
|
5- |
Çok değişkenli hipotez testleri (Hotelling’s T2, Box M, Bartlett test, vb.)
|
6- |
Çok değişkenli varyans çözümlemesi (MANOVA)
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Çoklu doğrusal regresyon - 1
|
9- |
Çoklu doğrusal regresyon – 2 (Model uyumu, performans ölçüleri, vb.)
|
10- |
Açıklayıcı faktör analizi
|
11- |
Çok boyutlu ölçekleme
|
12- |
Kanonik korelasyon
|
13- |
Ayırma analizi, kümeleme analizi
|
14- |
Uyum analizi
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel bir çalışmanın verilerini çok değişkenli istatistiksel yöntemler ile analiz edebilir.
|
2- |
Çok değişkenli dağılımlar ve teknikler hakkında teorik bilgiye sahip olur.
|
3- |
Birden fazla değişkenin yanıt değişkeni ve/veya bağımsız değişkenler olarak yer aldığı modelleme yöntemlerini kullanabilir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
2
|
12
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
40
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
210
|
AKTS
|
|
|
8.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
35
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
55
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Eğitmen notları, dokümanlar.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Rosner, Bernard. Fundamentals of Biostatistics. Nelson Education, 2015.
|
|