Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ELVAN YALÇINKAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Sosyal bilgiler eğitiminde dramanın önemini ve yerini kavrama, sosyal bilgiler dersine özgü drama etkinlikleri tasarlama
|
Dersin tanımı
|
Dramanın tanımı, önemi, sosyal bilgiler eğitimine özgü drama etkinlikleri
|
1- |
Drama ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Dramanın Amacı ve Önemi
|
3- |
Dramanın Temel İlkeleri
|
4- |
Dramanın Aşamaları
|
5- |
Dramada Lider ve Katılımcılar
|
6- |
Dramada Yöntem ve Teknikler
|
7- |
Yöntem ve Teknikler
|
8- |
Drama Ders Planı
|
9- |
Sosyal bilgiler dersine özgü drama etkinlikleri
|
10- |
Sosyal bilgiler dersine özgü drama etkinlikleri
|
11- |
Sosyal bilgiler dersine özgü drama etkinlikleri
|
12- |
Sosyal bilgiler dersine özgü drama etkinlikleri
|
13- |
Sosyal bilgiler dersine özgü drama etkinlikleri
|
14- |
Sosyal bilgiler dersine özgü drama etkinlikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dramanın önemini kavrar
|
2- |
Dramanın amaçlarını fark eder.
|
3- |
Drama ağırlıklı ders planı hazırlar
|
4- |
Drama ağırlıklı ders planını uygular
|
5- |
Sosyal bilgiler dersine özgü drama etkinlikleri hazırlar
|
6- |
Drama etkinlikleri uygular
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Üstündağ, T. (2004). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: PegemA Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|