Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Gövde ve Motor Bakimi > BAKIM UYGULAMALARI-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAKIM UYGULAMALARI-II Birinci düzey UGMB 305 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör UÇAK KONTROL MAKİNSTİ GÖKSEL BEHRET
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğretim Üyesi Mustafa SOYLAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı.
Dersin amacı Teknisyen adayları için atölye uygulamaları hakkaında bilgi ve beceri verilmesi. Bakım uygulamaları esnasında problemi analiz etme becerisinde olmalarının sağlanması ve çözüm geliştirmede üretim tekniklerini bilerek, ekip çalışması ile sonuç odaklı olmayı başarmaları hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Bu derste hangar ortamında havacılıkta kullanılan donanımların kullanım teknikleri hakkında uygulamalı eğitim verilmektedir. Donanım bilgisine sahip bakım personelinin problem çözme yöntemleri geliştirmesi sağlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- EMNİYET ÖNLEMLERİ- UÇAK VE ATÖLYE: ELEKTRİKLE ÇALIŞILIRKEN EMNİYET TEDBİRLERİ; KULLANILAN GAZLAR VE ÖNLEMLERİ, DEPOLANMALARI; YANGIN VE KAZA ANINDAKİ TEDBİR VE ÖNLEMLER. EMNİYET KÜLTÜRÜNÜN OLUŞMASI HEDEFLENMEKTEDİR.
2- ALETLER: GENEL EL ALETLERİ; GENEL VE HASSAS ÖLÇÜM ALETLERİNİ KULLANABİLMEK VE OKUNMASI; GENEL TEST CİHAZLARININ KULLANILMASI. ALETLERİN KULLANIMINDA PLANLI ÇALIŞMA, PROBLEM ÇÖZÜMÜNÜ ANALİZ EDEREK DOĞRU ALETLERİN KULLANIMININ PLANLANMASI BEKLENMEKTEDİR.
3- ALETLER: MANUEL VE ELEKTRİKLİ EL ALETLERİNİ KULLANABİLMEK, TESTLERİNİ YAPMAK; YAĞLAMA VE EKİPMANLARINI KULLANABİLMEK.
4- ATÖLYE UYGULAMALARI: MALZEMELERİN MARKALANMASI; ŞEKİL VERİLMESİ; EL İŞÇİLİĞİ YAPILMASI VE STANDARTLARA UYUM. İŞÇİLİK ÇALIŞMALARINDA EKİP ÇALIŞMASININ ÖNEMİ ANLATILMAKTA, BU NİTELİKLERİNDE ARTIŞ SAĞLANMAKTADIR.
5- ATÖLYE UYGULAMALARI: MALZEMELERİN MARKALANMASI; ŞEKİL VERİLMESİ; EL İŞÇİLİĞİ YAPILMASI VE STANDARTLARA UYUM. TÜM İŞLEMLERDE TEKNOLOJİ KULLANIMI VE YENİLİKLERİN TAKİBİ GEREKMEKTEDİR. ÖĞRENCİLERİMİZİN BU ÖZELLİKLERİ KAZANMASI SAĞLANMAKTADIR.
6- MALZEME ŞEKİLLENDİRME: METALLERİN VEYA MALZEMELERİN EL VE YARDIMCI ALETLERLE ŞEKİLLENDİRİLMESİ; BÜKÜLME İŞLEMİNDEKİ HESAPLAMALARIN YAPILMASI.
7- MALZEME ŞEKİLLENDİRME: KOMPOZİT VE DİĞER MADENSEL MALZEMELERİN ŞEKİLLENDİRİLEBİLMESİ; MONTAJ UYGULAMALARI.
8- VİDA DİŞLERİ: SOMUN STANDARTLARI, ÖZELLİKLERİ, KONTROLLERİ, SÖKÜM VE TAKIMI; DİŞ AÇMA İŞLEMİNİ GERÇEKLEŞTİRME.
9- EMNİYETLEME: SOMUN VE CİVATALARIN TEL İLE EMNİYETLENMESİ;KAMALAR;PİMLER ÖZELLİK VE UYGULAMALARI
10- PERÇİNLEME: PERÇİN YERLERİNİN HAZIRLANMASI; KONTROLLERİ; KULLANILAN EL ALETLERİ.
11- PERÇİNLEME: YAPILAN PERÇİNLERİN MUAYENESİ; PERÇİN ARALIKLARI VE STANDARTLARI; PERÇİNLEME ARAÇLARI.
12- PERÇİNLEME: YAPILAN PERÇİNLERİN MUAYENESİ; PERÇİN ARALIKLARI VE STANDARTLARI; PERÇİNLEME ARAÇLARI.
13- BORULAR VE BAĞLANTILARI: SABİT VE ESNEK BORULARIN ÖZELLİKLERİ; ÇEŞİTLERİ; BAĞLANTI ELEMANLARI.
14- BORULAR VE HORTUMLAR: KONTROLLER; TOLERANSLAR; MONTAJ ŞEKİLLERİ. TÜM BU AŞAMALAR SONUCUNDA HASSAS TOLERANS ARALIKLARINDA ÜRETİM İÇİN GEREKLİ TÜM BİRİKİME SAHİP, YENİLİKÇİ, VİZYON SAHİBİ BAKIM PERSONELİ YETİŞTİRİLMEKTEDİR.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ATÖLYE / LABORATUVAR EMNİYET KURALLARINI UYGULAMA
2- DOĞRU EKİPMAN VE ALETLERİ SEÇME
3- DOĞRU EKİPMAN VE ALETLERİ KULLANMA
4- ÖLÇÜM ALETLERİNİ DOĞRU ŞEKİLDE AYARLAMA VE KULLANMA
5- ZAYIFLIK, OVALLİK, EĞRİLİK VE BÜKÜLMENİN ÖNEMİNİ AÇIKLAMA
6- SIKILIK VE BOŞLUK TOLERANSLARINI AÇIKLAMA
7- PERÇİNLİ MONTAJ VE DEMONTAJ, PERÇİNLEME ALETLERİNİ KULLANMA
8- BORU VE HORTUMLARIN TEST VE KONTROLLERİNİ YAPMA
9- METAL LEVHALARI İŞARETLEME, KESME VE BÜKME
10- VİDA DİŞLERİNİN ÖZELLİKLERİNİ TANITMA

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
2- Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
3- Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
4- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
5- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
6- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
7- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8- Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
9- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
10- Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
11- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
12- İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
13- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
14- Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
15- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
16- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
17- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
18- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar www.megeb.meb.gov.tr internet adresinden edinilebilecek dokümanlar ve ders notları.

Ders ile ilgili dosyalar