Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.y.l.) > ÖZEL EĞITIM VE KAYNAŞTIRMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖZEL EĞITIM VE KAYNAŞTIRMA İkinci düzey MB 402 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET EMİN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET EMİN ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu ders ile öğrencilerin özel eğitime ilişkin temel kavram ve ilkeleri, özel eğitimin tarihsel gelişimini, yasal düzenlemelerini ve kaynaştırma sürecini tanımlamaları amaçlanmaktadır. Derste öğrencilerden ayrıca, ailenin eğitime katılımı ve aile ile işbirliğinin yolları ile tanı ve değerlendirme sonuçlarına bağlı olarak öğretimin bireyselleştirilmesi, eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejilerini açıklamaları beklenmektedir.
Dersin tanımı Bu ders ile öğrencilerin özel eğitime ilişkin temel kavram ve ilkeleri, özel eğitimin tarihsel gelişimini, yasal düzenlemelerini ve kaynaştırma sürecini tanımlamaları amaçlanmaktadır. Derste öğrencilerden ayrıca, ailenin eğitime katılımı ve aile ile işbirliğinin yolları ile tanı ve değerlendirme sonuçlarına bağlı olarak öğretimin bireyselleştirilmesi, eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejilerini açıklamaları beklenmektedir.

Dersin içeriği
1- Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim Tarihçesi.
2- Özel Eğitimde Ailenin Rolü ve Değerlendirme Süreci
3- Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP)
4- Kaynaştırma Eğitimi
5- Zihinsel Yetersizlikler
6- İşitme Yetersizlikleri
7- Görme Yetersizlikleri
8- Fiziksel Yetersizlikler
9- Öğrenme Güçlükleri
10- Otizm Spektrum Bozukluğu
11- Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu
12- Dil ve Konuşma Bozuklukları
13- Çoklu Yetersizlikler
14- Özel Yetenek
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.
2- Özel gereksinimli bireylerin hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
3- Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir.
4- Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.
5- Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar.
6- Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir.
7- Zihinsel yetersizlik, otizm spektrum bozuklugu, DEHB, özel yetenek, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme yetersizligi, görme yetersizligi, ileri derecede ve çoklu yetersizlik, fiziksel yetersizlik gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.
8- Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Diken, İ. (Ed.). (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Pegem Akademi Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Diken, İ. (Ed.). (2017). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık. Akçamete, G. (Ed.). (2016). Genel Eğitim Okullarında Özel Eğitim Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Kök Yayıncılık. Cavkaytar, A. (Ed.). (2017). Özel Eğitim. Vize Yayıncılık Cavkaytar, A. & Tekin Ersan, D. (Ed). (2018). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Eğiten Kitap Baykoç, N. (Ed.). (2017). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Kitap Aksoy, V. (Ed.). (2016). Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık. Şahbaz, Ü. (Ed.). (2018). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Anı Yayıncılık. Ataman, A. (Ed.). (2017). Temel Eğitim Öğretmenleri için Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim. Vize Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar