Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze konu anlatımı
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramları öğrenir
2) Başkent Üniversitesi'ne özel bilişim konularını öğrenir
3) Bilgisayarın ve işletim sisteminin temel düzeyde kullanılmasını öğrenir
4) Kelime işlemci programını kullanır, programdaki yazım ayarlarını Akademik rapor hazırlanma kapsamında öğrenir
5) Tablolaştırma programını kullanır, programda grafik çizer, belli başlı formülleri öğrenir
6) Sunu hazırlama programını ve belli başlı özelliklerini öğrenir
7) Akademik yayınları arar ve katalog tarar
|
Dersin tanımı
|
Bilgisayar ve bilgi teknolojileri hakkında genel bir bilgi ile proje sunum ve anlatımında kullanılan programlarla ilgili bilgi ve beceri kazandırılması.
|
1- |
Bilgisayar nedir? Bilgisayar donanımları ile ilgili temel kavramlar, bilgisayar açma-kapama, işletim sistemine giriş.
|
2- |
Bilgisayarın işletim sistemini tanıma, program açma-kapama, bilgisayarda temel ayarların değiştirilmesi.
|
3- |
Internet'i kullanma, e-posta, web tabanlı bilişim servisleri
|
4- |
Ercyes Üniversitesine özel bilişim uygulamaları, Çevrimiçi eğitim araçlarını kullanma
|
5- |
Kelime işlemci programına giriş ve basit uygulamalar.
|
6- |
Kelime işlemci programında yazım kuralları, tablolar, başlıklar, resim ekleme ve benzer ileri düzey uygulamalar.
|
7- |
Kelime işlemci programları kullanarak akademik rapor / doküman hazırlama
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Tablolama programına giriş ve basit uygulamalar.
|
10- |
Tablolama programında grafikler, formüller ve benzer ileri düzey uygulamalar.
|
11- |
Sunu programına giriş ve basit uygulamalar.
|
12- |
Sunu programında köprü kurma, resim ekleme, sunu geçiş ayarlarını değiştirme ve benzer ileri düzey uygulamalar.
|
13- |
İnternet tarayıcılarının kullanılması, internet kullanırken dikkat edilmesi gereken konular, internette güvenlik ve etik.
|
14- |
İnternette arama motorları, ileri düzey aramalar ve uygulamaları. Internet tabanlı akademik kaynakları tarama.
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bilgi teknolojilerinde kullanılan temel terimleri tanır.
|
2- |
Bilgisayar mimarisini tanır.
|
3- |
Donanım birimleri ile ilgili terimleri tanır.
|
4- |
Yazılım bileşenleri ile ilgili terimleri tanır.
|
5- |
İşletim sistemlerini tanıtır ve kullanır.
|
6- |
Temel internet terimlerini, etkin ve güvenli internete bağlanma, bilgi kaynaklarına ulaşma yöntemlerini kullanır.
|
7- |
Sunu programını, mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır.
|
8- |
Bilgi teknolojilerini ile ilgili telif haklarını açıklar.
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
|
|
2- |
Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
|
|
3- |
Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
|
|
4- |
Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
|
|
5- |
Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
6- |
Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
|
|
7- |
Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
|
|
8- |
Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
|
|
9- |
Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
|
|
11- |
-
|
|
12- |
-
|
|
13- |
-
|
|
14- |
-
|
|
15- |
-
|
|
16- |
-
|
|
17- |
-
|
|
18- |
-
|
|
19- |
-
|
|
20- |
-
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|