Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA SÖYLEMİ VE TEMSİL |
Birinci düzey |
URTS 370 |
|
6 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere toplumsal sorunlara bir bakış açısı kazandırararak, toplumsal sorunlar ile medya ilişkisine eleştirel bir yaklaşım kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, ayrımcılık, nefret söylemi, kadına yönelik şiddet, toplumsal krizler, iklim ve çevre sorunları gibi toplumsal sorunlar ele alınmaktadır.
|
1- |
Toplumsal Sorun Nedir? Medya ve toplumsal sorunlar arasında nasıl bir bağ bulunur?
|
2- |
Medya ve Çocuk İlişkisine Yaklaşımlar
|
3- |
Medya''''da Çocuk İlişkisinde Öne Çıkan Konular
|
4- |
Medya ve Temsil
|
5- |
Tüketim Kültürü ve Medya
|
6- |
Toplumsal sorunlara ilişkin haber, podcast gibi medya ürünlerinin değerlendirilmesi
|
7- |
Toplumsal sorunlara ilişkin haber, podcast gibi medya ürünlerinin değerlendirilmesi
|
8- |
Toplumsal sorunlara ilişkin haber, podcast gibi medya ürünlerinin değerlendirilmesi
|
9- |
Ötekileştirme, Ayrımcılık ve Nefret Söylemi
|
10- |
Medyada Kadına Yönelik Şiddet
|
11- |
Kriz Haberciliği Nedir? Nasıl Yapılır?
|
12- |
Afet Haberlerinde Bilginin Niteliği Üzerine
|
13- |
Afet Haberlerinde Bilginin Niteliği Üzerine
|
14- |
Türk Medyasında Afet Haberciliği’nde Kullanılan Çerçeveler
|
15- |
Türk Medyasında Afet Haberciliği’nde Kullanılan Çerçeveler
|
16- |
Genel Değerlendirme ve Final Sınavına Hazırlık
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Toplumsal sorunun ne olduğuna ilişkin fikir edinir.
|
2- |
Medyada kriz haberciliğiyle ilgili afet haberciliğine ilişkin bilgi kazanır.
|
3- |
Kriz zamanlarında medya aracılığıyla dolaşımda olan bilginin niteliğini sorgular.
|
4- |
Türk medyasında olağanüstü zamanlarda yapılan habercilikteki yaygın pratikler hakkında farkındalık kazanır.
|
5- |
Afet haberciliğinde neler yapılması gerektiğini öğrenir.
|
6- |
Medya’da dil aracılığıyla ötekileştirme ve ayrımcılık biçimlerini sorgular.
|
7- |
Medya’da kadına yönelik şiddet haberlerinde yaygın yanlışları öğrenir.
|
8- |
Küreselleşme sonucunda yeni medya aracılığıyla yayılan tüketim ideolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
Toplumsal sorunlara ilişkin haber, podcast gibi bir ürünler aracılığıyla farkındalık kazandırmayı öğrenir.
|
10- |
Toplumsal sorunlar üzerine araştırma yapabilmeyi öğrenir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
|
|
2- |
Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
|
|
4- |
Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
|
|
5- |
Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
|
|
6- |
Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
|
|
7- |
Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
|
|
8- |
Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
|
|
9- |
Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
|
|
10- |
Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
|
|
11- |
Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
|
|
12- |
Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
|
|
13- |
Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
|
|
14- |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
|
|
15- |
Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
16- |
Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
|
|
17- |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
|
|
18- |
Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
|
|
19- |
Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
|
|
20- |
Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
6
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Glicken, M. D. (2010). An Introduction to Social Problems, Social Welfare, Organizations, and the Profession of Social Work. In Social work in the 21st century: An introduction to social welfare, social issues, and the profession. Sage.
Çelenk, S. (2010). Ayrımcılık ve medya. Televizyon Haberciliğinde Etik, 211, 228.
İnceoğlu, Y. (2012). Nefret Söylemi ve Nefret Suçları. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Vardal, Z. B. (2015). Nefret söylemi ve yeni medya. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2(1), 132-156.
Kazaz, M., & Akyüz, S. S. (2019). Sahte haber. Konya: Literatürk.
Çaplı, B., & Taş, O. (2010). Kriz haberciliği. Televizyon haberciliğinde etik, 237-251.
Çocuk Odaklı Habercilik (2007), IPS ILETİŞİM VAKFI YAYINLARI
İlter, E. (2019). Küreselleşme Sürecinde Ortaya Çıkan Toplumsal Sorunlar ve Sosyal Politikalardaki Değişimin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(4), 989-1003.
Üzelgün, M. A., & Şahin, Ü. (2016). İklim değişikliği ve medya. İstanbul: İPM–MERCATOR Politika notu.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Afet Haberciliği Rehberi Can Güvenliği ve İnsan Haysiyetini Korumak Esastır. (2023). Medya Okuryazarlığı Araştırmaları Dergis
|
|