Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA SÖYLEMİ VE TEMSİL |
Birinci düzey |
URTS 370 |
Zorunlu |
6 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere toplumsal sorunlara bir bakış açısı kazandırararak, toplumsal sorunlar ile medya ilişkisine eleştirel bir yaklaşım kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, ayrımcılık, nefret söylemi, kadına yönelik şiddet, toplumsal krizler, iklim ve çevre sorunları gibi toplumsal sorunlar ele alınmaktadır.
|
1- |
Toplumsal Sorun Nedir? Medya ve toplumsal sorunlar arasında nasıl bir bağ bulunur?
|
2- |
Medya ve Çocuk İlişkisine Yaklaşımlar
|
3- |
Medya''''da Çocuk İlişkisinde Öne Çıkan Konular
|
4- |
Medya ve Temsil
|
5- |
Tüketim Kültürü ve Medya
|
6- |
Toplumsal sorunlara ilişkin haber, podcast gibi medya ürünlerinin değerlendirilmesi
|
7- |
Toplumsal sorunlara ilişkin haber, podcast gibi medya ürünlerinin değerlendirilmesi
|
8- |
Toplumsal sorunlara ilişkin haber, podcast gibi medya ürünlerinin değerlendirilmesi
|
9- |
Ötekileştirme, Ayrımcılık ve Nefret Söylemi
|
10- |
Medyada Kadına Yönelik Şiddet
|
11- |
Kriz Haberciliği Nedir? Nasıl Yapılır?
|
12- |
Afet Haberlerinde Bilginin Niteliği Üzerine
|
13- |
Afet Haberlerinde Bilginin Niteliği Üzerine
|
14- |
Türk Medyasında Afet Haberciliği’nde Kullanılan Çerçeveler
|
15- |
Türk Medyasında Afet Haberciliği’nde Kullanılan Çerçeveler
|
16- |
Genel Değerlendirme ve Final Sınavına Hazırlık
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Toplumsal sorunun ne olduğuna ilişkin fikir edinir.
|
2- |
Medyada kriz haberciliğiyle ilgili afet haberciliğine ilişkin bilgi kazanır.
|
3- |
Kriz zamanlarında medya aracılığıyla dolaşımda olan bilginin niteliğini sorgular.
|
4- |
Türk medyasında olağanüstü zamanlarda yapılan habercilikteki yaygın pratikler hakkında farkındalık kazanır.
|
5- |
Afet haberciliğinde neler yapılması gerektiğini öğrenir.
|
6- |
Medya’da dil aracılığıyla ötekileştirme ve ayrımcılık biçimlerini sorgular.
|
7- |
Medya’da kadına yönelik şiddet haberlerinde yaygın yanlışları öğrenir.
|
8- |
Küreselleşme sonucunda yeni medya aracılığıyla yayılan tüketim ideolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
Toplumsal sorunlara ilişkin haber, podcast gibi bir ürünler aracılığıyla farkındalık kazandırmayı öğrenir.
|
10- |
Toplumsal sorunlar üzerine araştırma yapabilmeyi öğrenir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
6
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Glicken, M. D. (2010). An Introduction to Social Problems, Social Welfare, Organizations, and the Profession of Social Work. In Social work in the 21st century: An introduction to social welfare, social issues, and the profession. Sage.
Çelenk, S. (2010). Ayrımcılık ve medya. Televizyon Haberciliğinde Etik, 211, 228.
İnceoğlu, Y. (2012). Nefret Söylemi ve Nefret Suçları. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Vardal, Z. B. (2015). Nefret söylemi ve yeni medya. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2(1), 132-156.
Kazaz, M., & Akyüz, S. S. (2019). Sahte haber. Konya: Literatürk.
Çaplı, B., & Taş, O. (2010). Kriz haberciliği. Televizyon haberciliğinde etik, 237-251.
Çocuk Odaklı Habercilik (2007), IPS ILETİŞİM VAKFI YAYINLARI
İlter, E. (2019). Küreselleşme Sürecinde Ortaya Çıkan Toplumsal Sorunlar ve Sosyal Politikalardaki Değişimin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(4), 989-1003.
Üzelgün, M. A., & Şahin, Ü. (2016). İklim değişikliği ve medya. İstanbul: İPM–MERCATOR Politika notu.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Afet Haberciliği Rehberi Can Güvenliği ve İnsan Haysiyetini Korumak Esastır. (2023). Medya Okuryazarlığı Araştırmaları Dergis
|
|