Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAĞ BİTKİLERİ |
Birinci düzey |
TAB 403 |
Zorunlu |
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Yağ bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı konularında bilgi ve beceri kazandırmak, Türkiye’de yağ bitkileri tarımının sorunlarını ve çözüm yollarını bilen Ziraat Mühendisleri yetiştirmektir
|
Dersin tanımı
|
Soya, susam, yerfıstığı, ayçiçeği, kolza ve aspir gibi bitkilerin; önemi, dünya üzerindeki yayılış, üretim durumu, bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme teknikleri (toprak hazırlığı, ekim nöbeti, gübreleme, ekim, yabancı ot kontrolü, sulama, hastalık ve zararlıların kontrolü, hasat) ve depolanması gibi konuları içerir
|
1- |
Bitkisel yağlar ve önemi. Üretim ve tüketim durumları ve bu konu hakkında ödev verilecektir
|
2- |
Soya yetiştirme tekniği
|
3- |
Soya yetiştirme tekniği
|
4- |
Yerfıstığı yetiştirme tekniği
|
5- |
Yerfıstığı yetiştirme tekniği
|
6- |
Susam yetiştirme tekniği
|
7- |
Susam yetiştirme tekniği
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Ayçiçeği yetiştirme tekniği
|
10- |
Ayçiçeği yetiştirme tekniği
|
11- |
Kolza yetiştirme tekniği
|
12- |
Kolza yetiştirme tekniği
|
13- |
Aspir yetiştirme tekniği
|
14- |
Diğer yağlı tohumlu bitkilerin yetiştirme tekniği
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yağ bitkilerinin Türkiye ve dünyadaki önemini bilme
|
2- |
Yağ bitkileri ile ilgili ülkesel üretim projeleri hazırlayabilme
|
3- |
Yağ bitkilerinin üretim teknikleri konusunda çiftçilere bilgiler aktarabilme
|
4- |
Yağ bitkileri üretiminde karşılaşılan problemlere çözümler getirebilme
|
5- |
Yağ bitkileri ıslahı konusunda bilgi sahibi olma
|
6- |
Yağ bitkilerinin tohumluk üretimini yapabilme
|
7- |
Yağ bitkilerinde üretim artışı sağlayacak uygulamaları geliştirebilme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
2
|
8
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yağ Bitkileri Yetiştirme ve Islahı, 2007 Prof.Dr.H.Halis ARIOĞLU
Soybean Physiology, Agromomy and Utilization, 1978 A.G.NORMAN
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sesame and Safflower,1985 P.POETİRAY and C.R.PİNEDA
SunfPeanut Science and Technology,1982 H.E.Pattee and C.T.YOUNG lower Science and Technology, 1978 J.F. CARTER
|
|