Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > YAĞ BİTKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAĞ BİTKİLERİ Birinci düzey TAB 403 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Yağ bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı konularında bilgi ve beceri kazandırmak, Türkiye’de yağ bitkileri tarımının sorunlarını ve çözüm yollarını bilen Ziraat Mühendisleri yetiştirmektir
Dersin tanımı Soya, susam, yerfıstığı, ayçiçeği, kolza ve aspir gibi bitkilerin; önemi, dünya üzerindeki yayılış, üretim durumu, bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme teknikleri (toprak hazırlığı, ekim nöbeti, gübreleme, ekim, yabancı ot kontrolü, sulama, hastalık ve zararlıların kontrolü, hasat) ve depolanması gibi konuları içerir

Dersin içeriği
1- Bitkisel yağlar ve önemi. Üretim ve tüketim durumları ve bu konu hakkında ödev verilecektir
2- Soya yetiştirme tekniği
3- Soya yetiştirme tekniği
4- Yerfıstığı yetiştirme tekniği
5- Yerfıstığı yetiştirme tekniği
6- Susam yetiştirme tekniği
7- Susam yetiştirme tekniği
8- ARA SINAV
9- Ayçiçeği yetiştirme tekniği
10- Ayçiçeği yetiştirme tekniği
11- Kolza yetiştirme tekniği
12- Kolza yetiştirme tekniği
13- Aspir yetiştirme tekniği
14- Diğer yağlı tohumlu bitkilerin yetiştirme tekniği
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yağ bitkilerinin Türkiye ve dünyadaki önemini bilme
2- Yağ bitkileri ile ilgili ülkesel üretim projeleri hazırlayabilme
3- Yağ bitkilerinin üretim teknikleri konusunda çiftçilere bilgiler aktarabilme
4- Yağ bitkileri üretiminde karşılaşılan problemlere çözümler getirebilme
5- Yağ bitkileri ıslahı konusunda bilgi sahibi olma
6- Yağ bitkilerinin tohumluk üretimini yapabilme
7- Yağ bitkilerinde üretim artışı sağlayacak uygulamaları geliştirebilme
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yağ Bitkileri Yetiştirme ve Islahı, 2007 Prof.Dr.H.Halis ARIOĞLU Soybean Physiology, Agromomy and Utilization, 1978 A.G.NORMAN
Yardımcı Kaynaklar Sesame and Safflower,1985 P.POETİRAY and C.R.PİNEDA SunfPeanut Science and Technology,1982 H.E.Pattee and C.T.YOUNG lower Science and Technology, 1978 J.F. CARTER

Ders ile ilgili dosyalar