Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > ANADOLU SELÇUKLU MİMARİSİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANADOLU SELÇUKLU MİMARİSİ I İkinci düzey ST 501 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SULTAN MURAT TOPÇU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SULTAN MURAT TOPÇU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Öğrencilere fotoğraf ve çizimler eşliğinde Anadolu Selçuklu sanatı ve mimarisi anlatılacaktır.
Dersin amacı Anadolu Selçuklu sanatı ve mimarisi ile ilgili teorik bilgilerin görsel malzeme eşliğinde öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Anadolu Selçuklu sanatı ve mimarisi ile ilgili teorik bilgilerin görsel malzeme eşliğinde öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Türk mimarisi’nin tarihsel gelişimi Anadolu Selçuklu devrine kadar özetlenecektir
2- Anadolu’nun Selçuklu dönemindeki tarihi ve tarihi coğrafyası bahsedilecektir.
3- Anadolu’nun Selçuklu devrinde sosyal ve kültürel hayat hakkında bilgi verilecektir.
4- A. Selçuklu mimarlığında kullanılan yapı malzemeleri ve elemanları anlatılacaktır.
5- Anadolu Selçuklu dönemi mimarlığında planlama hakkında bilgi verilecektir.
6- A.Selçuklu dönemi süsleme programı ve süsleme çeşitlerinden bahsedilecektir.
7- Anadolu Selçuklu mimarisi cephe düzeninden bahsedilecektir.
8- ARA SINAV
9- Anadolu Selçuklu dönemi Vakfiyelerinden bahsedilecektir.
10- Anadolu Selçuklu devletinin diğer kültürlerle olan etkileşimi tartışılacaktır.
11- Anadolu Selçuklu dönemi çağdaş kaynaklarının irdelenmesi
12- Anadolu Selçuklu sanatında Orta Asya sanatı etkileri tartışılacak.
13- Anadolu Selçuklu mimarisinde görülen yapı türleri hakkında genel bilgi verilecek.
14- Dönem boyunca işlenen derslerin değerlendirilmesi yapılarak, sorular cevaplanacak
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Anadolu Selçuklu sanatı ve mimarisi ile ilgili teorik bilgilerin görsel malzeme eşliğinde öğretilmesi amaçlanmıştır.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 3 12 36
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar