Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
İNGİLİZCE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ASİYE DOĞAN UÇAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ASİYE DOĞAN UÇAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
ÖRGÜN
|
Dersin amacı
|
This course aims to provide pre-service English language teachers with a comprehensive understanding of the theoretical, historical, and practical dimensions of English language teaching. It seeks to develop their awareness of effective instructional principles, evolving trends, and the broader social, cultural, and economic contexts that shape language education. Additionally, the course equips students with the knowledge and skills necessary for designing and implementing effective English language instruction that addresses contemporary classroom needs.
|
Dersin tanımı
|
This course explores the foundational concepts and evolving practices in English language teaching. Topics include the meaning and purpose of learning and teaching English, historical developments in the field, and the influence of major learning and teaching theories.
|
1- |
Giriş
|
2- |
• Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi (Grammar-Translation Method)
|
3- |
• Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi (Grammar-Translation Method)
|
4- |
• Direkt Yöntem/Dolaysız Yöntem (Direct Method)
|
5- |
• Direkt Yöntem/Dolaysız Yöntem (Direct Method)
|
6- |
• İşitsel-Dilsel Yöntem (Audio-Lingual Method)
|
7- |
• İşitsel-Dilsel Yöntem (Audio-Lingual Method)
|
8- |
• Sessizlik Yöntemi (The Silent Way)
|
9- |
Midterm
|
10- |
• Sessizlik Yöntemi (The Silent Way)
|
11- |
• Telkin Yöntemi (Desuggestopedia)
|
12- |
• Telkin Yöntemi (Desuggestopedia)
|
13- |
• Danışmanlı (Grupla) Dil Öğretim Yöntemi (Community Language Learning)
|
14- |
• Danışmanlı (Grupla) Dil Öğretim Yöntemi (Community Language Learning)
|
15- |
• Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (Total Physical Response)
|
16- |
• Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (Total Physical Response)
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin doğası ve önemi
|
2- |
İngilizce dil öğretiminin amaçları ve temel ilkeleri
|
3- |
İngilizce dil öğretiminin tarihsel gelişimi
|
4- |
Öğrenme ve öğretme kuramlarının İngilizce dil pedagojisine etkisi
|
5- |
Temel dil becerilerinin geliştirilmesi ve bütünleştirilmesi
|
6- |
Sınıf içi öğretim uygulamaları
|
7- |
İngilizce dil öğretiminde çağdaş eğilimler ve karşılaşılan zorluklar
|
8- |
Etkili İngilizce öğretiminin temel bileşenleri
|
9- |
İngilizce dil eğitiminin sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan eleştirel değerlendirilmesi
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İngilizcenin biçim, anlam ve kullanım bilgisine sahiptir. (PY1)
Sosyal ve akademik ortamlarda, İngilizce yazılı ya da sözlü dili bağlama uygun kullanır. (PY2)
|
|
2- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.(PY3)
|
|
3- |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini uzaktan dil öğretiminde etkin kullanabilme bilgisine sahiptir.(PY4)
Uzaktan dil öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır.(PY5)
İngiliz Dili Eğitimi alanında doğru ve pratik bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.(PY33)
İngiliz Dili Eğitimi alanında gerekebilecek bilişim ve bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır.(PY34)
|
|
4- |
İngiliz ve Amerikan edebiyatının dönemleri hakkında bilgi sahibidir. Bu dönemlerin ve çocuk edebiyatının yazar, şair ve eserlerini tanır.(PY6)
İngiliz ve Amerikan edebiyatının çeşitli dönemlerine ait roman, hikâye ve şiir çözümlemeleri yapar ve bu bilgisini dil öğretimi ile ilişkilendirir.(PY7)
|
|
5- |
Ulusal ve uluslararası dil-kültür karşılaştırması yapar.(PY8)
Farklı kültürlerde yaşayabilir, yaşadığı sosyal çevrede toplumsal sorumluluk alır, bu çevre için proje bazında etkinlikler düzenler, uygular ve sonuçlarını paylaşır.(PY38)
|
|
6- |
Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları hakkında fikir sahibidir.(PY9)
Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları üzerinde incelemeler, karşılaştırmalar ve ilişkilendirmeler yapar.(PY10)
|
|
7- |
Atatürk ilke ve inkılaplarının önemini, süreçsel gelişimini ve sonuçlarını bilir. (PY11)
|
|
8- |
İngiliz Dili ve Eğitimi alanında geçmiş ve güncel tüm yaklaşım, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibidir.(PY12)
Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim programları ve ölçme-değerlendirme bilgisini dil öğretimi alanıyla ilişkilendirir.(PY13)
|
|
9- |
Bireyin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişim özelliklerini, öğrenme özelliklerini ve güçlüklerini tanır ve öğretim süreciyle ilişkilendirir.(PY14)
Öğrenme stil ve stratejilerini bilir; bireysel farklılıklara duyarlıdır ve özel gereksinimli (öğrenme güçlüğü olan ya da fiziki engeli olan) bireylerin farklı ihtiyaçlarını karşılayan bir öğretim süreci planlar.(PY15)
İngilizcenin öğretiminde bireysel farklılıklara ve öğrenci gereksinimlerine dayalı uygun yöntem seçer. (PY26)
Tüm yöntem, teknik, ölçme ve değerlendirme, sınıf yönetimi, öğrenme stil ve stratejileri, gelişim özelliklerine ilişkin bilgiye sahiptir; okul-öncesi ve/veya okul çağındaki çocuklara ve yetişkinlere dil öğretiminde kullanır.(PY18)
|
|
10- |
Sınıf yönetimi bilgisine sahiptir; motive edici, donanımlı ve etkileşimin canlı ve sıcak olduğu bir sınıf ortamı kurar.(PY16)
Çeşitli etkileşim yöntemlerini (bireysel, ikili ve grup çalışmaları, soru sorarak yönlendirme, keşfetmeyi sağlama, uygun geribildirim verme gibi) bilir ve kullanır.(PY17)
|
|
11- |
İngilizce müfredatına uygun ders kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.(PY19)
|
|
12- |
Bir dil öğretmeni olarak mesleki gelişimin ve girişimci olmanın öneminin farkındadır.(PY21)
Bir dil öğretmeni olarak mesleki gelişim ve girişimciliğin gereği olarak hizmet-içi eğitimlere ve sempozyumlara katılır; meslek eğitimine katkı sağlayan kitaplar okur, alanındaki güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder. (PY22)
İngiliz Dili Eğitimi alanında elde ettiği bilgi ve becerileri farklı açılardan ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.(PY31)
İngiliz Dili Eğitimi alanında kendi eksikliklerini (öğretim teknikleri, teknoloji kullanımı, temel beceriler gibi) belirler, özerk bir birey olarak kendi öğrenmesinde sorumluluk alır ve yaşam boyu öğrenmeyle alakalı olarak olumlu bir tutum sergiler.(PY32)
Ulusal ve evrensel ölçekte gündemde yer alan olaylara ilişkin duyarlık gösterir, gelişmeleri takip eder ve sanatsal-kültürel faaliyetlere etkin olarak katılır. (PY35)
Etik, bilimsel ve kültürel değerlere uygun olarak hareket eder; sahip olduğu dış görünümü, insan ilişkileri becerileri, demokrasi bilinci, bulunduğu ortamlardaki tavır ve davranışları, konuşma ve iletişim tarzı ile yaşadığı topluma örnek olur.(PY40)
|
|
13- |
Sahip olduğu alan ve pedagojik bilgiler ile farklı eğitim-öğretim ortamlarında uygulamalar düzenler, geliştirir ve paylaşır.(PY44)
İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği tüm kuramsal ve olgusal bilgileri kullanarak öğretim sürecini değerlendirir. (PY24)
İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği tüm kuramsal ve olgusal bilgileri kullanarak öğretim sürecinde karşılaştığı sorunları tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm sunar. (PY25)
|
|
14- |
Dersin amaç ve hedeflerini, öğrencilerin yaş, ilgi, ihtiyaç ve dil seviyelerine göre belirler ve bu hedeflere uygun özgün materyaller geliştirir ve/veya uyarlar.(PY20)
Dört temel dil becerisini içeren ders planları tasarlar.(PY23)
Öğrenci kazanımlarını farklı ve çok yönlü olarak değerlendirir. (PY27)
İngilizcenin edinim ve öğreniminde alanın hedef ve kazanımlarına yönelik kuramsal ve olgusal bilgisini kullanır ve bu süreci en etkili kılan yaklaşımı, yöntemi ve tekniği seçer. (PY28)
İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı (ders planı, materyal geliştirme, ders yürütme gibi ) bağımsız ve gönüllü olarak yürütür.(PY29)
|
|
15- |
İngiliz Dili Eğitimi alanında ilgili kişi, kurum ve kuruluşları bilgilendirir, işbirliği kurar, yazılı veya sözlü bir biçimde karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirir.(PY36)
Nicel ve nitel verilerden yararlanarak İngiliz Dili Eğitimi alanıyla ilgili görüşlerini ve çeşitli problemlerle alakalı çözüm önerilerini ilgili kişi veya kurumlarla paylaşır. (PY37)
Türk Eğitim sistemini ve Milli Eğitim Bakanlığının işleyişini tanır; bu kurumların çalışma kültürü (okul yönetimi, zümre çalışmaları, okul-aile işbirliği) hakkında bilgi elde eder.(PY43)
|
|
16- |
İngilizce dışında ikinci bir yabancı dili en az A2/B1 (Avrupa Dil Portföyü-CEFR) düzeyinde kullanarak iletişim kurar.(PY39)
|
|
17- |
Mili Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan çeşitli ulusal ve evrensel duyarlıkların ve değerlerin bilincine sahiptir(PY42)
|
|
18- |
Kişilerarası ve kurumlar arası etkileşim kurarak güvenli sınıf ve okul ortamı kurulmasında ve bu ortamın devam ettirilmesinde etkin rol alır, çevre koruma ve iş sağlığı ve güvenliği hususunda yeterli bilince sahiptir.(PY41)
İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili sınıf içi ve dışı uygulamalarda ortaya çıkan problemleri çözmek için bireysel ya da bir grup ile işbirliği içinde hareket eder ve çözüm üretmek için sorumluluk alır.(PY30)
|
|
19- |
Dilbilimin alt alanları ve dilin bileşenleri hakkında bilgi sahibidir. Sesbilim, biçimbilim, sözdizim, anlambilim,toplumsal dilbilim, edimbilim vb. alanlarındaki kuramsal ve olgusal bilgisini dil öğretiminde kullanır.(PY45)
|
|
20- |
---
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
3
|
21
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Freeman, Diane Larsen. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Richards, J. C. and Rodgers, T. S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching (3rd Edition). Cambridge: Cambridge University Press.
Brown, H. D. (2007) Principles of Language Learning and Teaching. (5th Edition). San Francisco State University: Pearson Longman.
Brown, H. D. (2007). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy (3rd Edition). San Francisco State University: Pearson Longman.
|
|