Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersleri: Haftada iki saat teorik temeller.
|
Dersin amacı
|
CBS’ lerinde Temel veri yapılarını öğrenmek,
Veri yapıları algoritmalarını öğrenmek,
Veri yapılarını problem çözümünde etkin olarak kullanmak: uygun veri yapılarının ve algoritmaların seçimini yapabilmek
Veri yapıları algoritmalarının analizini yapabilmek
|
Dersin tanımı
|
Veri Tabanı Sistemlerine Genel Bakış, Varlık-Bağıntı Modeli ve Veri Tabanı Tasarımı, İlişkisel Model, Bütünlük Kısıtlamaları ve Normalizasyon, İlişkisel Cebir ve İlişkisel Hesap, Sql : Standart Veri Tabanı Dili, Nesneye-Yönelik Model, Nesne-İlişkisel Sistemler, Fiziksel Yapılar ve Dizinler.
|
1- |
Bilgi, Sistem, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Coğrafi Veri Elementleri, Veri Modelleri
|
2- |
ArcGIS 10.2 Yazılımında verilerin organizasyonu
|
3- |
Örnek Uygulama Projesi
|
4- |
Uygulama 1: CAD verilerinin CBS ortamına aktarılması
|
5- |
Uygulama 2: Raster verilerinin CBS ortamına aktarılması
|
6- |
Uygulama 3: Veritabanı tasarımı
|
7- |
Uygulama 4: Veritabanı tasarımı
|
8- |
Uygulama 5: Veritabanı tasarımı
|
9- |
Uygulama 6: Hyperlink ve verilerin ilişkilendirilmesi
|
10- |
Uygulama 7: Panoromik görüntü oluşturma ve CBS ortamına aktarma
|
11- |
Uygulama 8: Panoromik görüntü oluşturma ve CBS ortamına aktarma
|
12- |
Uygulama raporu hazırlama
|
13- |
Uygulama raporu hazırlama
|
14- |
Uygulama raporu hazırlama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
CBS veri yapılarının kullanımı
|
2- |
Veritabanı tasarımı
|
3- |
Klasik CBS uygulamaları ile etkin çözümler geliştirme
|
4- |
-------------
|
5- |
-------------
|
6- |
-------------
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
8
|
3
|
24
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yomralıoğlu, T., Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulama Kitabı, 2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yomralıoğlu, T., Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulama Kitabı, 2000.
|
|