Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ATABEY KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ATABEY KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ATABEY KILIÇ
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Klasik Türk Edebiyatında mitlerin yerini örneklerle göstermek.
|
Dersin tanımı
|
Klasik Türk Edebiyatında mitlerin yerini örneklerle göstermek.
|
1- |
Mit, Mitologya, Efsane kavramları
|
2- |
Mit, Mitologya, Efsane kavramları
|
3- |
Yaratılış, Türeyiş, Tufan mitleri
|
4- |
Yaratılış, Türeyiş, Tufan mitleri
|
5- |
Peygamberler ve mucizeleri
|
6- |
Peygamberler ve mucizeleri
|
7- |
Mahşer ve ahiret mitleri
|
8- |
Vize
|
9- |
Mahşer ve ahiret mitleri
|
10- |
Mahşer ve ahiret mitleri
|
11- |
Melek, şeytan, cin ve diğer yaratıklarla ilgili mitler
|
12- |
Melek, şeytan, cin ve diğer yaratıklarla ilgili mitler
|
13- |
Gök cisimleri mitleri
|
14- |
Gök cisimleri mitleri
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersin sonunda öğrenci, Mit, efsane ve mitologya kavramları arasındaki farkları söyleyebilir.
|
2- |
Mit, efsane ve mitologya kavramlarını öğrenir.
|
3- |
Klasik Türk edebiyatında mitologya ile ilgili unsurları sıralayabilir.
|
4- |
Klasik Türk edebiyatında mitologya ile ilgili önemli metinleri sıralayabilir.
|
5- |
Klasik Türk Edebiyatındaki metinlerde mitolojik unsurları gösterebilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
|
|
2- |
İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
|
|
3- |
İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
4- |
Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
|
|
5- |
İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
|
|
6- |
Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
|
|
7- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
3
|
3
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
10
|
9
|
90
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
CANIM, Rıdvan, Divan Edebiyatının Kaynakları, akıl fikir Yayınları, İstanbul 2016; WİLKİNSON, Kathryn, Semboller ve İşaretler, Alfa Yayınları, İstanbul Ocak 2010; DUMAN, Mustafa, İstanbul Efsaneleri, heyamola yayınları, İstanbul 2010; SAGALAYEV, Andrey Markoviç, Ural-Altay Mitolojisinde Arketipler ve Semboller (Çeviren: Ali Toraman), BİLGE KÜLTÜR SANAT Yayınları, İstanbul 2017; İNALCIK, Halil, Osmanlı Tarihinde Efsaneler ve Gerçekler, Kronik Yayınları, İstanbul 2018; KAM, Ömer Ferit, Divan Şiirinin Dünyasına Giriş-Âsâr-ı Edebiye Tedkîkâtı (Hazırlayan: Halil Çeltik), BİRLEŞİK Yayınları, Ankara 2008; Yahyâ Âgâh b. Sâlih el-İstanbulî, Tarikat Kıyafetlerinde Sembolizm, OCAK YAYINCILIK, İstanbul 2002; ÖZDEMİR, Hüseyin, Mitolojiden Tarihe Seçme Hikâyeler, ÖTÜKEN Yayınları, İstanbul 2018; KRAMER, Samuel Noah, Sümer Mitolojisi, KABALCI Yayınları, İstanbul 1999; ÇORUHLU, Yaşar, Türk Sanatında Hayvan Sembolizmi, ÖTÜKEN Yayınları, İstanbul 2014; TÖKEL, Dursun Ali, Divan Şiirinde Mitolojik Unsurlar-Şahıslar Mitolojsisi, AKÇAĞ Yayınları, Ankara 2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YILDIRIM, Nimet, Fars Mitolojisi Sözlüğü; AND, Metin, Minyatürlerle Osmanlı İslam Mitologyası; ŞENTÜRK, Ahmet Atilla, Osmanlı Edebiyatında Felekler, Seyyare ve Sabiteler (Burçlar), Türk Dünyası Araştırmaları, S. 90, 1994, s. 131-179.
|
|