Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİYOENERJİ ÜRETİMİ |
İkinci düzey |
EBK 506 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET CUMAOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET CUMAOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere biyoenerji üretimi hakkında bilgi vermektir
|
Dersin tanımı
|
Biyolojik oksidasyon, mitokondrinin yapısı, sitrik asit döngüsü, solunum zinciri, NAD+/NADH, flavoprotein, sitokromlar, solunum zincirinin inhibe edilmesi, oksidatif fosforlama, ATP sentaz
|
1- |
Serbest enerji
|
2- |
Enerji taşıyıcı olarak ATP
|
3- |
Elektron transport zinciri
|
4- |
Biyolojik oksidasyon, mitokondrinin yapısı
|
5- |
Sitrik asit döngüsü ve reaksiyonları
|
6- |
Sitrik asit döngüsünde ara metabolitler
|
7- |
Sitrik asit döngüsünün stoikiometrisi ve sitrik asit döngüsünün düzenlenmesi
|
8- |
Solunum zinciri
|
9- |
NAD+/ NADH, flavoprotein
|
10- |
Makale sunumu
|
11- |
Sitokromlar
|
12- |
Solunum zincirinin inhibe edilmesi
|
13- |
Oksidatif fosforlama
|
14- |
ATP sentaz
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
serbest enerji hakkında bilgi edinilmesi
|
2- |
Glikoliz hakkında bilgi edinilmesi
|
3- |
Kreps döngüsü hakkında bilgi edinilmesi
|
4- |
Elektron transport zinciri hakkında bilgi edinilmesi
|
5- |
Diğer enerji üreten sistemler hakkında bilgi edinilmesi
|
6- |
Enerji harcayan sistemler hakkında bilgi edinilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lehninger Biyokimyanın ilkeleri 3, baskıdan çeviri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|