Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > BİYOLOJİDE AYGIT KULLANIMI VE ÖLÇME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOLOJİDE AYGIT KULLANIMI VE ÖLÇME İkinci düzey BİY 526 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EBRU SAATÇİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze/İnteraktif
Dersin amacı Lisans üstü öğrencilerine tezlerine başlamadan önce laboratuvarlarında ve üniversitemizde kullanılan cihazların çalışma ve deney metodlarının prensiplerini anlama, yorumlama ve uygulama özelliği kazandırmak.
Dersin tanımı Farklı analitik cihazların çalışma ve metot prensipleri: Spektrofotometrik, kromatografik, görüntüleme, mikroskobi, sekanslama, nanobiyoteknolojik sistemler, gibi. Ayrıca cihazlarda örnek uygulama metotları gösterimi ders içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Spektrofotometre (UV-Vis, Fluorometrik, ELİSA Plate Okuyucu)
2- Kromatogarafi (HPLC)
3- ICP-MS
4- Işık mikroskopları ve Fluoresans mikroskoplar
5- Elektron Mikroskobu
6- Görüntüleme sistemi
7- FTIR
8- NMR
9- Protein sekanslama sistemleri
10- DNA sekanslama sistemleri
11- Nanobiyoteknolojik cihazlar
12- AFM
13- Elektrokimyasal Biyosensörler
14- Elektrokimyasal Biyosensörler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyoloji alanında kullanılan farklı cihazların kullanım şekillerini anlamak
2- Biyoloji alanında kullanılan farklı cihazların kullanım prensiplerini anlamak
3- Genel öğretim alanları dışında yeni teknolojik cihazlarla tanışmak
4- Yeni teknolojik cihazların kullanım şekillerini görmek
5- Cihazların pratikte kullanımını yapmak
6- Cihazların pratikte kullanımını yapmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 5 30
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Physical Chemistry, Principles and applications, David Sheehan, 2000
Yardımcı Kaynaklar Analytical Biochemistry, David J Holme, Hazel Pack, 3rd Ed

Ders ile ilgili dosyalar