Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENTEGRE MÜCADELE |
İkinci düzey |
ZBK 501 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Lisans eğitimini tamamlama
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün
|
Dersin amacı
|
Entegre mücadelenin temel kuram ve kavramlarını kavrayabilme
|
Dersin tanımı
|
Agroekosistemin elemanlarını tanıyabilme, anahtar zararlıların belirlenebilme becerisini kazanma. Agroekosistemde mücadeleye karar verme becerisini kazanma Ekolojik faktörler ile etmenlerin populasyon düzeyleri arasında ilişkiyi yorumlayabilme. Bitki koruma yöntemlerinin uygulanmasında ekolojik faktörlerin etkisini değerlendirebilme .Entegre mücadele programlarını tasarlayabilme ve uygulayabilme. Konu ile ilgili proje ve rapor oluşturabilme ve bunları değerlendirebilme
|
1- |
Entegre zararlı yönetiminin tanımı, temel kuram ve kavramlar
|
2- |
Entegre zararlı yönetiminin ilkeleri
|
3- |
Etmenlerin belirlenmesi Konu sunumu ve açıklaması, tartışma Etmenlerin örneklenmesi
|
4- |
Tahmin ve uyarı sisteminin kurulması Konu sunumu ve açıklaması, tartışma Tahmin ve uyarı sisteminin işleyişi
|
5- |
Entegre mücadelede genel ilkeler ve yöntemlerin entegrasyonu
|
6- |
Ara sınav
|
7- |
Entegre mücadelenin uygulanmasının ilkeleri
|
8- |
Tek yıllık kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması
|
9- |
çok yıllık kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması
|
10- |
Sera kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması
|
11- |
Entegre mücadelenin değerlendirilmesi
|
12- |
Dönem ödevi sunumu ve değerlendirilmesi
|
13- |
Rapor hazırlama ve değerlendirilmesi
|
14- |
Entegre mücadelenin dünyada ve ülkemizde ulaştığı aşama
|
15- |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bitki Koruma alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, bu alandaki problemleri çözmeye yönelik öneriler geliştirebilmek.
|
2- |
Bitki Koruma alanındaki uygulamalarda karşılaşabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
|
3- |
Bitki Koruma ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek.
|
4- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanmak.
|
5- |
Bireysel ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenini kazanmak.
|
6- |
Agroekosistemde mücadeleye karar verme becerisi kazanır,
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
3
|
5
|
15
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
8
|
16
|
Laboratuvar
|
5
|
5
|
25
|
Arazi çalışması
|
2
|
6
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
100
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Kitabı: Karsavuran, Y., Entegre Mücadele Ders Notları, E. Ü. Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü, Bornova Basılmamış Ders Notları, 2012. Yardımcı Kitaplar: 1. Dent, D., Insect Pest Management. CAB International, Wallingford, 604 pp., 1991. 2. Kogan, M., Ecological Theory and Integrated Pest Management Practice. John Wiley and Sons, 362 pp., 1986.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dersi veren öğretim üyesinin hazırlamış olduğu okuma metinleri
|
|