Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bitki Koruma (y.l.) > ENTEGRE MÜCADELE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENTEGRE MÜCADELE İkinci düzey ZBK 501 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans eğitimini tamamlama
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı Entegre mücadelenin temel kuram ve kavramlarını kavrayabilme
Dersin tanımı Agroekosistemin elemanlarını tanıyabilme, anahtar zararlıların belirlenebilme becerisini kazanma. Agroekosistemde mücadeleye karar verme becerisini kazanma Ekolojik faktörler ile etmenlerin populasyon düzeyleri arasında ilişkiyi yorumlayabilme. Bitki koruma yöntemlerinin uygulanmasında ekolojik faktörlerin etkisini değerlendirebilme .Entegre mücadele programlarını tasarlayabilme ve uygulayabilme. Konu ile ilgili proje ve rapor oluşturabilme ve bunları değerlendirebilme

Dersin içeriği
1- Entegre zararlı yönetiminin tanımı, temel kuram ve kavramlar
2- Entegre zararlı yönetiminin ilkeleri
3- Etmenlerin belirlenmesi Konu sunumu ve açıklaması, tartışma Etmenlerin örneklenmesi
4- Tahmin ve uyarı sisteminin kurulması Konu sunumu ve açıklaması, tartışma Tahmin ve uyarı sisteminin işleyişi
5- Entegre mücadelede genel ilkeler ve yöntemlerin entegrasyonu
6- Ara sınav
7- Entegre mücadelenin uygulanmasının ilkeleri
8- Tek yıllık kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması
9- çok yıllık kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması
10- Sera kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması
11- Entegre mücadelenin değerlendirilmesi
12- Dönem ödevi sunumu ve değerlendirilmesi
13- Rapor hazırlama ve değerlendirilmesi
14- Entegre mücadelenin dünyada ve ülkemizde ulaştığı aşama
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bitki Koruma alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, bu alandaki problemleri çözmeye yönelik öneriler geliştirebilmek.
2- Bitki Koruma alanındaki uygulamalarda karşılaşabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
3- Bitki Koruma ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek.
4- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanmak.
5- Bireysel ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenini kazanmak.
6- Agroekosistemde mücadeleye karar verme becerisi kazanır,
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
2- Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
3- Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
4- Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
5- Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
6- Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
7- Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 3 5 15
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 8 16
Laboratuvar 5 5 25
Arazi çalışması 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 100 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Kitabı: Karsavuran, Y., Entegre Mücadele Ders Notları, E. Ü. Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü, Bornova Basılmamış Ders Notları, 2012. Yardımcı Kitaplar: 1. Dent, D., Insect Pest Management. CAB International, Wallingford, 604 pp., 1991. 2. Kogan, M., Ecological Theory and Integrated Pest Management Practice. John Wiley and Sons, 362 pp., 1986.
Yardımcı Kaynaklar Dersi veren öğretim üyesinin hazırlamış olduğu okuma metinleri

Ders ile ilgili dosyalar