Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEMİNER |
İkinci düzey |
KSH 600 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SALİME MUCUK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MÜRÜVVET BAŞER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Seminer hazırlığı için öğrencilere üç hafta zaman verilir. Yeni literatüre dayalı olarak hazırlanan seminerleri öğrenciler sunar ve grup tartışması yapılır.
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencinin kadın sağlığı ve hemşireliği ile ilgili olarak ilgi duyduğu bir konu yada sorun ve çözümüne yönelik derinlemesine araştırma yapması, bunu metin olarak yazarak, etkili sunum tekniklerini kullanarak gruba sunması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders kadın sağlığı ve hemşireliği ile ilgili olarak ilgi duyulan bir konu yada sorun ve çözümüne yönelik derinlemesine araştırma yapmayı, seminer yazmayı ve etkili sunum tekniklerini kullanarak semineri gruba sunmayı sağlar.
|
1- |
Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu
|
2- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
3- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
4- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
5- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
6- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
7- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
8- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
9- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
10- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
11- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
12- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
13- |
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
14- |
Seminer Dokümanının Hazırlanması ve Sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
|
2- |
Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
52
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lale Taşkın. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş 13. Baskı, Akademisyen Tıp Kitabevi. 2015, Ankara.
Ahsen Şirin, Oya Kavlak. Kadın Sağlığı. Nobel Tıp Kitabevi. 2015, İstanbul.
Nezihe Kızılkaya Beji. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevi. 2015, İstanbul.
Samiye Mete. Doğum Süreci El Kitabı. 3. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi, 2015, İstanbul.
Gülay Rathfisch. Doğal Doğum Felsefesi. Nobel Tıp Kitabevi. 2012, İstanbul.
Anahit Coşkun. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Güncellenmiş 2. Baskı, Koç Üniversitesi Yayınları, 2013, İstanbul.
Nuran Kömürcü (Editör). Akış Şemaları ile Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2012, İstanbul.
Nuran Kömürcü (Editör). Doğum Ağrısı ve Yönetimi. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2013, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
JOGNN-JOURNAL OF OBSTETRIC GYNECOLOGIC AND NEONATAL NURSING
WORLDVIEWS ON EVIDENCE-BASED NURSING
JOURNAL OF CLINICAL NURSING
JOURNAL OF PERINATAL & NEONATAL NURSING
MCN-THE AMERICAN JOURNAL OF MATERNAL-CHILD NURSING
NURSING AND MIDWIFERY STUDIES
NURSING RESEARCH
NURSING RESEARCH AND PRACTICE
NURSING SCIENCE QUARTERLY
RESEARCH IN NURSING & HEALTH
APPLIED NURSING RESEARCH
ASIAN NURSING RESEARCH
CLINICAL NURSING RESEARCH
HOLISTIC NURSING PRACTICE
INTERNATIONAL JOURNAL OF NURSING STUDIES
INTERNATIONAL NURSING REVIEW
JAPAN JOURNAL OF NURSING SCIENCE
JOURNAL OF CONTINUING EDUCATION IN NURSING
JOURNAL OF NURSING EDUCATION
JOURNAL OF NURSING RESEARCH
|
|