Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > BİYOKİMYA LABORATUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOKİMYA LABORATUVARI Birinci düzey BİY317 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MİKAİL AKBULUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr Üyesi EBRU SAATÇİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Uzman Rıdvan Temizgül
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Araştırmaya yeni başlayan bir araştırmacıya temel yaklaşım ve yöntemleri öğretmek ve uygulatmaktır. Bu dersten başarılı olan öğrenciler, ders kapsamına giren temel yöntemleri bağımsız olarak uygulaya bileceklerdir.
Dersin tanımı Öğrencilerin temel biyokimyasal deneyleri algılaması, öğrenmesi ve yapabilecek düzeye erişmeleri için gerekli donanımı ve laboratuvar deneylerinin yapılmasına dayalı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Genel Bilgiler
2- Çözeltiler, Kimyasal hesaplamalar, tamponlar
3- Asit-baz titrasyonu
4- Spektrofotometrik yöntemler
5- Yumurta akından ovalbümin eldesi
6- Diyaliz
7- İnce tabaka kromatografisi
8- Bradford-lowry ölçümü
9- SDS-page, None-SDS page analizleri
10- Enzim aktivitesine sıcaklığın etkisi
11- Enzim aktivitesine zamanın etkisi
12- Enzim aktivitesine substrat konsantrasyonu ve inhibitör etkisi
13- Karbohidrat, protein ve lipit tanıma reaksiyonları
14- Dana timusundan DNA izolasyonu
15- Prolin etkisi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel Bilgiler
2- Çözeltiler, Kimyasal hesaplamalar, tamponları hazırlayabilmek
3- Asit-baz titrasyonunu uygulamak
4- Spektrofotometrik yöntemleri tanımak ve uygulamak
5- Yumurta akından ovalbümin eldesini öğrenmek
6- Diyalizi yapabilmek
7- İnce tabaka kromatografisini anlamak ve uygulamak
8- Bradford-lowry ölçümü yapmak
9- SDS-page, None-SDS page analizlerini yapabilmek
10- Enzim aktivitesine sıcaklığın, zamanın, substrat konsantrasyonu ve inhibitör etkisini anlamak

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 1 5
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 12 2 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 50
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temel Biyokimya Lab Teknikleri ve Uygulamaları, Saadettin Güner, Murat Küçük, 2nd Ed., 2011
Yardımcı Kaynaklar Pratik Biyokimya, Abdurrahman Aktümsek, Ülya Nurullahoğlu, 2nd Ed., 2007

Ders ile ilgili dosyalar