Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (cum.ü.ort.yl.) > İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE BİYOMEKANİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLERDE BİYOMEKANİK İkinci düzey DPT 616 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FİLİZ YAĞCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Kerem KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Kerem KILIÇ
Dersin veriliş şekli İmplant sütü protezlerde biyomekanik kavramlar Powerpoint (Slayt sunumu)eşliğinde teorik olarak anlatılır.
Dersin amacı Doktora öğrencilerini implant üstü protezlerin biyomekaniği hakkında bilgilendirmek.
Dersin tanımı İmplant üstü sabit protezlerde biyomekanik kavramların açıklanması

Dersin içeriği
1- İmplant üstü sabit protezlerin sınıflandırılması
2- İmplant üstü sabit protezlerde biyomekanik kavramlar
3- İmplant üstü sabit protezlerde planlama kriterleri
4- İmplant üstü sabit protezlerde kantilever uzantılar
5- İmplant üstü sabit protezlerde ileri cerrahi yaklaşımların gerekliliği
6- İmplant üstü sabit protezlerde simante protezler
7- İmplant üstü sabit protezlerde vidalı protezler
8- Dayanak tipleri
9- Dayanak implant bağlantısı
10- Platform switching implantlar
11- Doku seviyesi implantlar
12- Simantasyon materyalleri
13- All-on-four konsepti
14- Kısa implantlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İmplant üstü sabit protezlerle ilgili terminoloji hakkında öğrencilere bilgi verilir.
2- İmplant üstü sabit protez planlamasında dikkat edilmesi gereken biyomekanik hususlara değinilir.
3- İmplant üstü sabit protez tipleri hakkında bilgi verilir.
4- Kısa implantların kullanım yerlerine değinilir.
5- Kantilever kavramı açıklanır.
6- All-on-four konsepti tanıtılır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 12 72
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ITI Treatment Guide İmplant Diş Hekimliğinde Estetik (Patrick Palacci)
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar