Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Zootekni (doktora) > ADAPTİF SİSTEM TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ADAPTİF SİSTEM TASARIMI Üçüncü düzey MEM 602 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Dersin veriliş şekli Her bir konu ile ilgili teorik bilgiler verildikten sonra, bilgisayar destekli simülasyonlar ve uygulamalar gerçekleştirilir Bunun yanı sıra, öğrencilere ödev çalışmaları da verilmektedir.
Dersin amacı Adaptif sistemlerin anlaşılması
Dersin tanımı Stokastik süreçler ve analizlerinin anlaşılması, Adaptif sistem modelleme ve adaptif gürültü giderimi uygulamalarının anlaşılması,Türeve dayalı algoritmaların ve adaptif sistemlerin tasarımında kullanımlarının anlaşılması, Adaptif FIR ve IIR süzgeç tasarımlarının anlaşılması.

Dersin içeriği
1- Adaptif İşaret İşlemenin Temel Kavramları
2- Adaptif İşaret İşlemenin Temel Kavramları
3- Adaptif Sistemlerin Özellikleri
4- Adaptif Sistemlerin Uygulamaları
5- Adaptif Sistemlerin Uygulamaları
6- Adaptif Süzgeç Yapıları ve Adaptasyon Algoritmaları
7- Adaptif Süzgeç Yapıları ve Adaptasyon Algoritmaları
8- ARA SINAV
9- Adaptif Sistem Modelleme
10- Adaptif Gürültü Giderimi
11- Geribeslemesiz Adaptif Sistemlerin Tasarımı
12- Geribeslemesiz Adaptif Sistemlerin Tasarımı
13- Geribeslemeli Adaptif Sistemlerin Tasarımı
14- Geribeslemeli Adaptif Sistemlerin Tasarımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Adaptif sistemlerin tasarımlarının anlaşılması
2- Sayısal FIR Süzgeç yapılarının anlaşılması
3- Sayısal IIR Süzgeç yapılarının anlaşılması
4- Türeve dayalı adaptasyon algoritmalarının anlaşılması
5- Adaptif Gürültü Giderimi uygulamasının anlaşılması
6- Adaptif Sistem Modelleme uygulamasının anlaşılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı S. Haykin, Adaptive Filter Theory,Prentice Hall,2002.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar