Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > SOYUT CEBİR II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOYUT CEBİR II Birinci düzey MAT422 Seçmeli 8 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Matematik dilini, kullandığı enstrümanları tanıtmak ve Matematiğin temel kavramlarını kavratmak
Dersin tanımı Matematik dilini,matematiksel düşünme şeklini, matematiksel ispat kavramını ve gerçek problemlere matematik yaklaşım tarzını ifade eder.

Dersin içeriği
1- Halkalar
2- Birimli Halkalar
3- Komutatif Halkalar
4- Tamlık bölgeleri,
5- Halka homomorfizmleri
6- Bölüm halkaları
7- İdealler
8- Arasınavlar.
9- Çarpan bölgeleri ve tek çarpan bölgeleri
10- Polinom Halkaları
11- İndirgenemezlik
12- Modüller
13- Cisimler
14- Cisim Genişlemeleri
15- Finaller
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Soyut düşünce kurallarını kavrayarak uygulayabilme.
2- Geçerli muhakemenin şartlarını görebilme ve uygulamaya aktarabilme
3- Halka ile ilgili temel tanımları hatırlayarak, özelliklerini günlük hayattaki problemlere uygulayabilme.
4- İspat tekniklerini anlayarakbu tekniklerle problem çözebilme
5- Cisim kavramını, türlerini ve pratikte hangi problemlerle ilişkili olduğunu kavrayabilme,
6- Öğrendiği matematiksel ifadelerin ne tür soyut kavramlara dayandığını açıklayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     168
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı E. BAYAR, Soyut Cebir, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Yayını, Trabzon, 1986.
Yardımcı Kaynaklar 1. F. ÇALLIALP, Çözümlü Soyut Cebir Problemleri, İTÜ, Fen-Edebiyat Fakültesi Yayını, İstanbul, 1995. 2. Y. CHOW, Modern Abstract Algebra, Gordon and Breach Science publishers Inc., New York, 1976. 3. K. SPINDLER, Abstract Algebra with Applications, Marcel Dekker, New York, 1994.

Ders ile ilgili dosyalar