Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SOYUT CEBİR II |
Birinci düzey |
MAT422 |
|
8 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Matematik dilini, kullandığı enstrümanları tanıtmak ve Matematiğin temel kavramlarını kavratmak
|
Dersin tanımı
|
Matematik dilini,matematiksel düşünme şeklini, matematiksel ispat kavramını ve gerçek problemlere matematik yaklaşım tarzını ifade eder.
|
1- |
Halkalar
|
2- |
Birimli Halkalar
|
3- |
Komutatif Halkalar
|
4- |
Tamlık bölgeleri,
|
5- |
Halka homomorfizmleri
|
6- |
Bölüm halkaları
|
7- |
İdealler
|
8- |
Arasınavlar.
|
9- |
Çarpan bölgeleri ve tek çarpan bölgeleri
|
10- |
Polinom Halkaları
|
11- |
İndirgenemezlik
|
12- |
Modüller
|
13- |
Cisimler
|
14- |
Cisim Genişlemeleri
|
15- |
Finaller
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Soyut düşünce kurallarını kavrayarak uygulayabilme.
|
2- |
Geçerli muhakemenin şartlarını görebilme ve uygulamaya aktarabilme
|
3- |
Halka ile ilgili temel tanımları hatırlayarak, özelliklerini günlük hayattaki problemlere uygulayabilme.
|
4- |
İspat tekniklerini anlayarakbu tekniklerle problem çözebilme
|
5- |
Cisim kavramını, türlerini ve pratikte hangi problemlerle ilişkili olduğunu kavrayabilme,
|
6- |
Öğrendiği matematiksel ifadelerin ne tür soyut kavramlara dayandığını açıklayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
4- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
6- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
7- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
8- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
168
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
E. BAYAR, Soyut Cebir, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Yayını, Trabzon, 1986.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. F. ÇALLIALP, Çözümlü Soyut Cebir Problemleri, İTÜ, Fen-Edebiyat Fakültesi Yayını, İstanbul, 1995.
2. Y. CHOW, Modern Abstract Algebra, Gordon and Breach Science publishers Inc., New York, 1976.
3. K. SPINDLER, Abstract Algebra with Applications, Marcel Dekker, New York, 1994.
|
|