Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > BECERİ ÖĞRENİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BECERİ ÖĞRENİMİ Birinci düzey BSÖ 306 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mehmet Behzat TURAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze - uzaktan eğitim
Dersin amacı Beceri öğrenimiyle ilgili temel kavramları ve teknikleri öğretmek.
Dersin tanımı Kısa süre içersinde güç hareketleri öğrenebilme ve değişik durumlarda amaca uygun ve çabuk şekilde tepki gösterebilme yeteneğidir.

Dersin içeriği
1- Öğrenme; tanımlar ve teoriler
2- Öğrenme çeşitleri
3- Motor davranış ve öğrenme
4- Motorsal beceri ve öğrenme
5- Beden eğitimi ve sporda çevresel durumlar ve sosyal faktörler
6- Beden Eğitimi ve sporda öğrenme metodları ve yöntemleri
7- Motorsal Becerilerin evreleri
8- Hareketin kontrolü
9- Beden eğitimi ve sporda çevresel durumlar ve sosyal faktörler
10- Beden eğitimi ve sporda feed back
11- Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler
12- Beden eğitimi ve sporda motivasyon
13- Beceri eğitiminde bilgi verme
14- Beceri eğitiminde transfer
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sporda beceri ile ilgi temel kavramları açıklar.
2- Öğrenme modelleri öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar.
3- Öğrenme aşamalarının öğretilmesi uygular.
4- Beceri öğretiminde uygun ortamın hazırlar.
5- Geri bildirim verilmesini uygular.
6- Beceri öğreniminde motivasyonu sağlar.
7- Karmaşık becerilerin öğretilmesi ve modellemeyi uygular.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı RICHARD A.S, Motor learning and Performance,1991 MAGILL, R.A.; Motor Learning conceps and application, Brown and Benchmark,1993 BRYANT, J.C; Teaching Motor Skills, 1973, Los Angeles
Yardımcı Kaynaklar SINSER, N. R., Motor Learning and human Performance,1975 ÖZER,D.S., ÖZER, K.; Çocuklarda motor gelişim,1998 GALLAHUE, D.L; understanding motor development in children, 1982 GÜNGÖR,a:, AKYOL, A.K., SUBAŞI, G., ÜNVER, G., KOÇ,

Ders ile ilgili dosyalar