Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.iö) > EĞİTİM İSTATİSTİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ İkinci düzey EGB 544 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. EMRE TOPRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA DURMUŞÇELEBİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İstatistiğin tanımı, amacı ve türlerini kavratabilme, betimsel istatistiksel yöntemleri hesaplayabilme ve yorumlayabilme, korelasyon türlerini bilme.
Dersin tanımı Temel kavramlar; istatistik ve anlamları, değişken ve türleri, ölçek ve türleri. Betimsel istatistik, merkeze yığılma ölçüleri, değişme ölçüleri. Normal dağılım ve binom dağılımı. Korelasyon, anlamı, türleri (Pearson, çift serili, nokta-çift serili, tetrakorik, sıra farkları) ve hesaplanması, kısmî ve çoklu korelasyon. Regresyon, doğrusal regresyon.

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar
2- İstatistik ve anlamları
3- Değişken ve türleri
4- Ölçek ve türleri
5- Betimsel İstatistikler
6- Merkezi yığılma ve değişim ölçüleri
7- Ara sınav
8- Normal dağılım ve binom dağılımı
9- Korelasyon, anlamı, türleri
10- Pearson, çift serili, nokta-çift serili korelasyonlar ve hesaplanması
11- Tetrakorik, sıra farkları korelasyonları ve hesaplanması
12- Kısmî ve çoklu korelasyon
13- Regresyon
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Betimsel istatistikleri tanımlar,
2- İstatistiksel tahminin ne olduğunu söyler,
3- Ölçme ve istatistiksel çıkarımın ilişkisini açıklar,
4- Bir veri setinin SPSS paket programına veri girişini yapar,
5- Bir veri setinde frekanslar arasındaki dağılımın farkını test eder,
6- Bir veri setinde değişkenler arası ilişkileri hesaplar,
7- Veri setlerinden elde edilen aritmetik ortalamaları t testi ile analiz eder,
8- Betimsel bir araştırmada farklı grupların puanlarını Varyans Analizi tekniği ile karşılaştırır,
9- Deneysel araştırmalarda elde edilen verilere Varyans Analizi tekniğini uygular,
10- Betimsel ve deneysel çalışmalarda uygun Kovaryans Analizi tekniğini uygular,

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Arıcı, H. (2000). İstatistik: Yöntemler ve uygulamalar. ANKARA: Meteksan Ltd. Şti. Baykul, Y. (1999), İstatistik metodlar ve uygulamalar (3. baskı). ANKARA: Anı Yayıncılık. Freund, J. E. & Simon, G. A. (1992). Modern elementary statistics (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall. Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1985). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (2nd ed.). St. Paul: West Publishing Company. Sümbüllüoğlu, K. & Sümbüllüoğlu, V. (1998). Biyoistatistik, ANKARA: Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar