Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ |
İkinci düzey |
EGB 544 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMRE TOPRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA DURMUŞÇELEBİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
İstatistiğin tanımı, amacı ve türlerini kavratabilme, betimsel istatistiksel yöntemleri hesaplayabilme ve yorumlayabilme, korelasyon türlerini bilme.
|
Dersin tanımı
|
Temel kavramlar; istatistik ve anlamları, değişken ve türleri, ölçek ve türleri. Betimsel istatistik, merkeze yığılma ölçüleri, değişme ölçüleri. Normal dağılım ve binom dağılımı. Korelasyon, anlamı, türleri (Pearson, çift serili, nokta-çift serili, tetrakorik, sıra farkları) ve hesaplanması, kısmî ve çoklu korelasyon. Regresyon, doğrusal regresyon.
|
1- |
Temel kavramlar
|
2- |
İstatistik ve anlamları
|
3- |
Değişken ve türleri
|
4- |
Ölçek ve türleri
|
5- |
Betimsel İstatistikler
|
6- |
Merkezi yığılma ve değişim ölçüleri
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Normal dağılım ve binom dağılımı
|
9- |
Korelasyon, anlamı, türleri
|
10- |
Pearson, çift serili, nokta-çift serili korelasyonlar ve hesaplanması
|
11- |
Tetrakorik, sıra farkları korelasyonları ve hesaplanması
|
12- |
Kısmî ve çoklu korelasyon
|
13- |
Regresyon
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Betimsel istatistikleri tanımlar,
|
2- |
İstatistiksel tahminin ne olduğunu söyler,
|
3- |
Ölçme ve istatistiksel çıkarımın ilişkisini açıklar,
|
4- |
Bir veri setinin SPSS paket programına veri girişini yapar,
|
5- |
Bir veri setinde frekanslar arasındaki dağılımın farkını test eder,
|
6- |
Bir veri setinde değişkenler arası ilişkileri hesaplar,
|
7- |
Veri setlerinden elde edilen aritmetik ortalamaları t testi ile analiz eder,
|
8- |
Betimsel bir araştırmada farklı grupların puanlarını Varyans Analizi tekniği ile karşılaştırır,
|
9- |
Deneysel araştırmalarda elde edilen verilere Varyans Analizi tekniğini uygular,
|
10- |
Betimsel ve deneysel çalışmalarda uygun Kovaryans Analizi tekniğini uygular,
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Arıcı, H. (2000). İstatistik: Yöntemler ve uygulamalar. ANKARA: Meteksan Ltd. Şti.
Baykul, Y. (1999), İstatistik metodlar ve uygulamalar (3. baskı). ANKARA: Anı Yayıncılık.
Freund, J. E. & Simon, G. A. (1992). Modern elementary statistics (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1985). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (2nd ed.). St. Paul: West Publishing Company.
Sümbüllüoğlu, K. & Sümbüllüoğlu, V. (1998). Biyoistatistik, ANKARA: Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|