Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > HEYKEL ATÖLYE-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEYKEL ATÖLYE-I Üçüncü düzey HEY103 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli uygulama+teorik
Dersin amacı Heykel sanatının temellerini öğrenmek . Malzemeleri ve teknikleri tanımak
Dersin tanımı Uygulama tekniklerini detaylı olarak öğretmek, yapılan tasarımların sanatsal yorumlamalarını yapmak.

Dersin içeriği
1- Temel heykel eğitimi dersi için gerekli malzemelerin listesini verme. Yine bu ders kapsamında dersin amaçları ve içerikleri hakkında bilgi verme.
2- Geometrik objelerden oluşturulan kompozisyonun rölyef çalışmasının yapılması.
3- Çalışmanın devamı..
4- Geometrik objelerden oluşturulan kompozisyonun rölyef çalışmasının sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi
5- 2. Rölyef çalışmasına başlama I. Çalışma daha yalınken II. Çalışmada kaçış noktalarının kesiştiği daha karmaşık bir kompozisyon.
6- Çalışmanın devamı..
7- Rölyef çalışmasının sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi.
8- VİZE SINAVI
9- Erkek torsu temel alınarak oluşturulacak bir kompozisyonun rölyef çalışması.
10- Çalışmanın devamı
11- Çalışmasının sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi.
12- Antik büst’ den oluşan bir kompozisyonun rölyef çalışması.
13- Çalışmanın devamı
14- Çalışmasının sonuçlandırılıp alçı kalıplarının alınarak sınava hazırlanması.
15- FİNAL SINAVI
16- -.
17- -.
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Heykel sanatının temel kavramlarını kavrar.
2- Modlede heykel plastiğini öğrenir ve kullanır.
3- Heykeldeki Felsefe
4- Heykeldeki kompzisyon
5- Heykelin çevreye uyumunu öğrenir.
6-
7-
8-
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 22 4 88
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     180
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı .
Yardımcı Kaynaklar .

Ders ile ilgili dosyalar