Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans tipi, Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel amacı araştırma sürecini incelemek, bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, doğrudan ve dolaylı alıntılar yapma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma teknikleri hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Araştırma tasarımı yapmak için gerekli temel kavramlar, araştırma süreci, dipnotlar ve kaynakça yazımı gibi temel araştırma yöntemleri ile ilgili tekniklerin incelendiği bir derstir.
|
1- |
Bilimsel araştırma süreci
|
2- |
Bilimsel araştırmalarda amaç ve araştırma türleri
|
3- |
Nitel ve nicel araştırma desenleri
|
4- |
Nitel ve nicel araştırma teknikleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar
|
5- |
Araştırma konusunun seçimi ve geçici plan hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar
|
6- |
Kaynakların bilimsel düzeylerinin belirlenmesi ve okunup değerlendirilmesi
|
7- |
Metin aktarmaları ve bilimsel etik
|
8- |
Araştırmalarda biçimsel koşullar
|
9- |
Araştırmalarda kütüphane kullanımı
|
10- |
E-kaynaklar
|
11- |
Enstitü tez yazım kılavuzu
|
12- |
Örnek çalışmaların incelenmesi
|
13- |
Örnek çalışmaların incelenmesi
|
14- |
Örnek çalışmaların incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel çalışmalarla bilimsel olmayanları ayırabilme
|
2- |
Bilimsel çalışma yapabilme
|
3- |
Bilimsel çalışma yöntemini uygulayabilme
|
4- |
Bilimsel çalışma yöntemini tanımlayabilme
|
5- |
Değişik bilimsel çalışma yöntemleri arasındaki farkları açıklayabilme
|
6- |
Nitel ve nicel yöntemleri ayırabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
|
|
2- |
İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
|
|
3- |
İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
4- |
Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
|
|
5- |
İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
|
|
6- |
Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
|
|
7- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
30
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
45
|
45
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
45
|
45
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İletişim Birimlerinde Araştırma yöntemleri (Yazılı Metin Çözümleme), Editör: Özlem Güllüoğlu İletişim Birimlerinde Araştırma yöntemleri (Görsel Metim Çözümleme), Editör: Özlem Güllüoğlu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|