Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlahiyat > DİNLER TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNLER TARİHİ I Birinci düzey İLH519 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÜNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa ÜNAL, Doç. Dr. Kenan HAS, Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Ar. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin veriliş şekli Anlatım, Münazara, Seminer
Dersin amacı Dünya Dinleri hakkında söz konusu dinlerin temel kaynakları kullanılarak deskriptif metotla bilgi vermek
Dersin tanımı Dünya dinlerini herhangi bir eleştiriye tabi tutmaksızın, din müntesiplerinin inandığı şekilde anlatır

Dersin içeriği
1- Din ve Tarih kelimelerinin anlamı, Dinler Tarihinin farklı tanımlamaları, Dinler Tarihinin konusu ve metodu.
2- Dinler tarihinin diğer ilim dallarıyla ilişkisi.
3- Dinin kaynağı hakkında görüş ve teoriler
4- İlkel kabile dinleri
5- Konfüçyanizm Taoizm
6- Şintoizm Hinduizm Kutsal Metinler
7- Budizm Buda'nın hayatı ve ilkeleri Budizm'in Kutsal Metinleri
8- Yahudilik, Yahudi, İbrani ve İsrail terimleri Yahudilik tarihi Tevrat, Zebur, Talmud ve Kabbala
9- Yahudi mezhepleri Muhafazakar Yahudilik Ortodoks Yahudilik Reformist Yahudilik
10- Hıristiyanlık Tarihi İsa'nın hayatı İnciller
11- Pavlus
12- Katolik Ortodoks ve Protestan kiliseler Konsiller ve önemi
13- Hıristiyanlıktaki reform hareketleri Günümüz dünyasında dini akımlar Mormonlar Baptistler Advantistler
14- Geleneksel Türk dini
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dinlerde geçen temel kavramlar hakkında bilgi verilmiş olur
2- Yahudi ve Hıristiyan mezheplerinin çıkış noktaları ve günümüze yansımaları hakkında bilgi verilir
3- Kast sistemi gibi yapılanmaların dinlerdeki iz düşümü tartışmaya açılmış olur
4- Tarihsel İsa hakkında genel tartışmalar hakkında bilgi verilir
5- Pavlus'un merkezi konumu anlatılır ve tartışmaya açılır
6- Günümüz dini akımları hakkında mukayeseli bilgi verilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2- İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3- İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4- İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5- Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6- Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7- Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8- İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9- İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10- Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11- Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12- İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13- Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14- İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15- İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16- Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18- İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19- İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20- İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Abdurrahman KÜÇÜK, Günay TÜMER, M.Alparslan KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara, 2009
Yardımcı Kaynaklar Harun GÜNGÖR, Ünver GÜNAY, Türk Din Tarihi, Kayseri, 1998, Dinler Tarihi Araştırmaları I-VII,

Ders ile ilgili dosyalar