Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > TÜRK DEVLET YÖNETİMİ VE TOPLUM HAYATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DEVLET YÖNETİMİ VE TOPLUM HAYATI Üçüncü düzey GK 020 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım, soru-cevap, konu odaklı tartışma, beyin fırtınası, münazara, örnek makale incelemesi
Dersin amacı Türklerde devlet yönetiminin ve toplum hayatının özelliklerinin anlatılması. Günümüze yansımalarının öğretilmesi
Dersin tanımı Güz döneminde 2 teorik ders saati. Seçmeli

Dersin içeriği
1- Türklerde devlet anlayışı
2- Ülke ve millet kavramı
3- Hakimiyet anlayışının temelleri (Adalet ve güvenlik kavramları)
4- Merkezi yönetim
5- Taşra yönetimi
6- Belediye hizmetleri
7- İskan siyaseti
8- Şehirliler, Köylüler, Konar-göçerler
9- Dini gruplar
10- Sosyal Kurumlar
11- Aile hayatı
12- Ekonomik yapı
13- Kültür Hayatı
14- Eğitim sistemi
15- -
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türklerde, özellikler de Osmanlılarda devlet yönetimini özelliklerini, tarhi gelişimi dikkate alarak öğrenir.
2- İlk Türk devletlerinden Osmanlı''ya kadar intikal eden hakimiyet anlayışı hakkında bilgi sahibi olur.
3- Türklerde taşra ve merkez yönetiminin oluşturulma biçimi hakkında bilgi edinir.
4- Türk toplumlarında sosyal zümreler ve dini gruplar hakkında bilgi sahibi olur.
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 1 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Abdullah Saydam, Osmanlı Medeniyeti Tarihi, İstanbul, 2014, Kitabevi yay.
Yardımcı Kaynaklar İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü Osman Turan, Türk Cihan hakimiyeti Mefkuresi Tarihi Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları

Ders ile ilgili dosyalar