Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > EMBEDDED SYSTEMS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EMBEDDED SYSTEMS Birinci düzey BZ 316 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞRETİM ÜYESİ FEHİM KÖYLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Fehim KÖYLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı
Dersin amacı Gömülü sistemler konusunda bilgisayar mühendisliği öğrencilerinin özellikle yazılım ağırlıklı olarak deneyim ve beceri kazanmasını sağlamak.
Dersin tanımı Mikroişlemci, Mikrodenetleyici, DSP, SoC, ASIC, FPGA kavramlarının anlaşılarak mikdodenetleyiciler özelinde uygulama gerçekleştirme.

Dersin içeriği
1- Gömülü sistemler ve endüstriyel otomasyon kavramları
2- Mikroişlemci, Mikrodenetleyici, DSP, SoC, ASIC, FPGA kavramları
3- PicMicro işlemci ailesinin mimarisi
4- CCS C ile Programlamaya Giriş
5- Giriş/Çıkış işlemleri
6- Port Çoğullama
7- Kesmeler
8- Zamanlayıcı ve Sayıcılar
9- Dahili ve Harici EEPROM
10- Analog/Dijital Çevrim
11- LCD Ekranlar
12- RS232 Haberleşme
13- Uygulama Geliştirme ve Simülasyon 1
14- Uygulama Geliştirme ve Simülasyon 2
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel kavramları öğrenmek
2- Şematik devre tasarımı yapmak
3- Bir amaca yönelik gömülü yazılımı C dilinde gerçekleştirmek
4- Uygulamayı simüle etmek
5- Uygulamayı donanımsal olarak gerçekleştirmek
6- ARM mimarisi konusunda bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı DERS NOTLARI /
Yardımcı Kaynaklar CCS C İLE PIC PROGRAMLAMA, SERDAR ÇİÇEK, ALTAŞ YAYIN

Ders ile ilgili dosyalar