Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Üçüncü düzey KİM-600 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HALİME GÜZİN ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Kimya bölümü bütün öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders verme ve öğrenci sunuşları
Dersin amacı Doktora öğrencilerinin etkili sözel sunum yapma becerilerini geliştirme.
Dersin tanımı Ders sözel sunum gereksinimi, sözel sunum türleri ve etkili sunum yapma prensiplerini kapsar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Sözel sunuş gereksinimi, türleri ve prensipleri
3- İÇERİK: - Konuya hakimiyet ve organizasyon
4- - Başlık-içerik uyumu, yeni bilgi ve inandırıcılık
5- - Zamanı etkin kullanım ve sonuçlandırma
6- - Soruları cevaplandırma ve tartışma becerisi
7- SUNUŞ: - ses tonu, dil ve akıcı anlatma
8- - ciddiyet, giyim ve göz kontrolü
9- - görsel yardım
10- - Anlatım hızı ve verilen süreyi ayarlama ve zamanında bitirme
11- Uygulamalar
12- Uygulamalar
13- Uygulamalar
14- Uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sözel sunuş gerekçeleri ve prensiplerini anlama
2- Her sunuşun dinleyenlere bir katkısı varsa anlamlı olacağını kavrama
3- Sunuş içerik açısından doyurucu olmalı
4- Anlatım planlı ve anlaşılır olmalı
5- Başkalarının sunuşlarında iyi ve kötüleri değerlendirmenin kendi sunuşumuzu da geliştireceğini bilme
6- Sunuş sonrası kendini değerlendirmenin ilerisi için bir yatırım olduğunu kavrama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 7 21
Sunum / Seminer hazırlama 3 8 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar