Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KENT YAŞAMI VE KÜLTÜR |
Üçüncü düzey |
KLM 520 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KASIM KARAMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KASIM KARAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Kent sosyolojiyle ilgili temel kavramları, olgular hakkında bilgi sahibi olmak ve Sosyolojik kent teorileri hakkında bilgi sahibi olmak, kent kültür ilişkisini kurabilmek ve kent kültürü kavramını açıklayabilmek
|
Dersin tanımı
|
Postmodernizm ve Kent, Kent ve Mekan, Kentsel Dönüşüm, Kent ve Çevre sorunları, Kent ve Ekoloji, Avrupa’da ve Amerika’da Kentleşme Kuramları, Kent Ekolojisine Göre Kentleşme Biçimleri, Son dönem Kuramları, kent kültür ilişkisi, mekan kimlik
|
1- |
Kentleşme ve kentlileşme kavramlarının sosyolojik içerik analizleri
|
2- |
Günümüz kentlerinin endüstri öncesi ve ilk kentsel yerleşim birimlerinden farklılaşması ve nedenleri
|
3- |
Kentleşme sürecinde kır-kent ikileminin özelliklerini tanımlama
|
4- |
Kent kültürü ve kentlilik bilinci,
|
5- |
kente yeni gelenlerin sosyal ekonomik ve kültürel özellikleri
|
6- |
Kent ve gecekondulaşma ve ilişkileri
|
7- |
Gecekondu nüfusun kentle bütünleşme sorunları
|
8- |
Kentin sosyal ve ekonomik özellikleri
|
9- |
Kentin demografik özellikleri
|
10- |
Kent Kültür ilişkisi
|
11- |
Kent kültürü ve boş zaman değerlendirme eğilimleri
|
12- |
Öğrenci Semineri
|
13- |
Öğrenci Semineri
|
14- |
Öğrenci Semineri
|
15- |
Yıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kent ve kentleşme kavramlarını tanımlayabilme
|
2- |
Kent teorilerini kavrama
|
3- |
Kentleşme ve kentlileşme kavramlarını ayırt edebilme
|
4- |
Kent kültür ilişkisini kurabilme
|
5- |
Türkiye''de Kentleşme
|
6- |
Türkiye''de Kentleşme Sorunları
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
6
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
7
|
21
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kılıçbay, M. Ali, Şehirler ve Kentler
Hatt, Paul K. vd., 20. Yüzyıl Kenti
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alver, K., Steril Hayatlar
Kurt H., Türkiye''de Kent-Köy Çelişkisi
|
|