Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRK HALK EDEBİYATI I |
İkinci düzey |
TDE231 |
|
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ.DR. AIDA BABUTCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ERHAN ÇAPRAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yoktur
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü anlatım
|
Dersin amacı
|
Destan türünü kavratmak ve İslâmiyet öncesi Türk destanlarını incelemek.
|
Dersin tanımı
|
Destan türünün açıklanması ve İslâmî dönem Türk destanlarının öğrenilmesi
|
1- |
Destan türü, tanımı ve özellikleri .
|
2- |
Destan-Mitoloji ilişkisi: Türk Yaratılış Destanları-I
|
3- |
Destan-Mitoloji ilişkisi: Türk Yaratılış Destanları-II
|
4- |
Türk kahramanlık destanlarının genel özellikleri
|
5- |
Türk destanlarında görülen ‘alp’ tipi ve bu tipin belli başlı özellikleri
|
6- |
Türk destanlarının tasnifi.
|
7- |
İslâmiyet öncesi dönem Türk destanları
|
8- |
Saka Destanları: Alp Er Tunga Destanı-I
|
9- |
Saka Destanları: Alp Er Tunga Destanı-II
|
10- |
Saka Destanları: Şu Destanı
|
11- |
Göktürk Destanları : Bozkurt Destanı
|
12- |
Göktürk Destanları: Ergenekon Destanı
|
13- |
Uygur Destanları: Türeyiş Destanı Göç Destanı
|
14- |
Uygur Destanları: Göç Destanı
|
15- |
yıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Destan türünü kavranması.
|
2- |
Destan-mitoloji ilişkisinin kavranması
|
3- |
Türk kahramanlık destanlarının genel özelliklerinin öğrenilmesi.
|
4- |
'Alp tipi'nin genel özelliklerinin öğrenilmesi.
|
5- |
Türk destanlarının tasnifinin öğrenilmesi.
|
6- |
İslâmiyet öncesi Türk destanlarının (Alp Er Tunga, Şu, Bozkurt, Ergenekon, Türeyiş ve Göç) yukarıdaki özelliklere göre incelenmesi sonucu değerlendirilmesi.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
72
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
28
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
12
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
SAKAOĞLU, Saim- Ali Duymaz (2002). İslâmiyet Öncesi Türk Destanları, İstanbul: Ötüken Neşriyat.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ATSIZ, H. Nihâl (1943). Türk Edebiyatı Tarihi, (2. b.), İstanbul: Aylı Kurt Yay.
DEMİREL, Hamide (1995). Türk Destanlarında Güzellik, Destan, Masal ve Din Unsurları ile Yabancı Destanlarda Türk Kahramanları, İstanbul: Ötüken Yay.
KAPLAN, Mehmet (2001). Tip Tahlilleri, İst.: Dergâh.
OĞUZ, M. Ö. vd. (2004).Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ank.: Grafiker.
ÖZTÜRK, Ali (1980). Çağları İçinde Türk Destanları, İstanbul: Emek Matb.
|
|