Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (yüksek Lisans) > TÜRK HALK EDEBİYATI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK HALK EDEBİYATI I İkinci düzey TDE231 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ.DR. AIDA BABUTCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ERHAN ÇAPRAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yoktur
Dersin veriliş şekli Sözlü anlatım
Dersin amacı Destan türünü kavratmak ve İslâmiyet öncesi Türk destanlarını incelemek.
Dersin tanımı Destan türünün açıklanması ve İslâmî dönem Türk destanlarının öğrenilmesi

Dersin içeriği
1- Destan türü, tanımı ve özellikleri .
2- Destan-Mitoloji ilişkisi: Türk Yaratılış Destanları-I
3- Destan-Mitoloji ilişkisi: Türk Yaratılış Destanları-II
4- Türk kahramanlık destanlarının genel özellikleri
5- Türk destanlarında görülen ‘alp’ tipi ve bu tipin belli başlı özellikleri
6- Türk destanlarının tasnifi.
7- İslâmiyet öncesi dönem Türk destanları
8- Saka Destanları: Alp Er Tunga Destanı-I
9- Saka Destanları: Alp Er Tunga Destanı-II
10- Saka Destanları: Şu Destanı
11- Göktürk Destanları : Bozkurt Destanı
12- Göktürk Destanları: Ergenekon Destanı
13- Uygur Destanları: Türeyiş Destanı Göç Destanı
14- Uygur Destanları: Göç Destanı
15- yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Destan türünü kavranması.
2- Destan-mitoloji ilişkisinin kavranması
3- Türk kahramanlık destanlarının genel özelliklerinin öğrenilmesi.
4- 'Alp tipi'nin genel özelliklerinin öğrenilmesi.
5- Türk destanlarının tasnifinin öğrenilmesi.
6- İslâmiyet öncesi Türk destanlarının (Alp Er Tunga, Şu, Bozkurt, Ergenekon, Türeyiş ve Göç) yukarıdaki özelliklere göre incelenmesi sonucu değerlendirilmesi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 12
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SAKAOĞLU, Saim- Ali Duymaz (2002). İslâmiyet Öncesi Türk Destanları, İstanbul: Ötüken Neşriyat.
Yardımcı Kaynaklar ATSIZ, H. Nihâl (1943). Türk Edebiyatı Tarihi, (2. b.), İstanbul: Aylı Kurt Yay. DEMİREL, Hamide (1995). Türk Destanlarında Güzellik, Destan, Masal ve Din Unsurları ile Yabancı Destanlarda Türk Kahramanları, İstanbul: Ötüken Yay. KAPLAN, Mehmet (2001). Tip Tahlilleri, İst.: Dergâh. OĞUZ, M. Ö. vd. (2004).Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ank.: Grafiker. ÖZTÜRK, Ali (1980). Çağları İçinde Türk Destanları, İstanbul: Emek Matb.

Ders ile ilgili dosyalar