Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BETON KATKI MALZEMELERİ |
İkinci düzey |
İNŞ 582 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SERHAN İLKENTAPAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Cengiz Duran Atiş
Prof. Dr. Okan Karahan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Serhan İlkentapar
|
Dersin veriliş şekli
|
Normal Ders Anlatımı
|
Dersin amacı
|
Beton katkı malzemelerinin önemi, tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi birikimi sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Beton katkı malzemelerinin tanımı ve kullanılma nedenleri, kaliteli betondan beklenilen özellikler. Katkı kullanımında göz önüne alınması gereken hususlar ve önlemler. Katkıların sınıflandırılması. Hava sürükleyici katkı malzemeleri. Su azaltıcı katkı malzemeleri. Priz hızlandırıcı ve geciktirici katkı malzemeleri. Puzolanlar ve diğer ince öğütülmüş mineral katkı malzemeleri. Doğal puzolanlar. Uçucu kül, silis dumanı, öğütülmüş yüksek fırın cürufu ve korozyon önleyici katkı malzemeleri.
|
1- |
Beton katkı malzemelerinin tanımı ve kullanılma nedenleri, kaliteli betondan beklenilen özellikler.
|
2- |
Katkı kullanımında göz önüne alınması gereken hususlar ve önlemler.
|
3- |
Katkıların sınıflandırılması.
|
4- |
Hava sürükleyici katkı malzemeleri.
|
5- |
Su azaltıcı katkı malzemeleri.
|
6- |
Priz hızlandırıcı ve geciktirici katkı malzemeleri.
|
7- |
Puzolanlar ve diğer ince öğütülmüş mineral katkı malzemeleri. Doğal puzolanlar.
|
8- |
Uçucu küller, tanımı ve çeşitleri.
|
9- |
Uçucu külün betonda kullanımının beton özellikleri üzerindeki etkileri.
|
10- |
Silis dumanı, tanımı ve önemi.
|
11- |
Silis dumanının betonda kullanımının beton özellikleri üzerindeki etkileri.
|
12- |
Öğütülmüş yüksek fırın cürufu, tanımı ve önemi.Ö
|
13- |
Öğütülmüş cürufun betonda kullanımının beton özellikleri üzerindeki etkileri
|
14- |
Diğer katkı malzemeleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kimyasal katkılar ve mineral katkıların sınıflandırlmasını öğrenmek.
|
2- |
Hava sürükleyici katkılar ve kullanım alanlarını öğrenmek.
|
3- |
Akışkanlaştırıcılar ve kullanım alanlarını öğrenmek.
|
4- |
Priz yaşlatıcılar ve hızlandırılar ile kullanım alanlarını öğrenmek.
|
5- |
Doğal puzolanlar ve kullanım alanlarını öğrenmek.
|
6- |
Yan ürün olan silis dumanı, uçucu kül ve cüruf vb puzolanlar ve kullanım alanlarını öğrenmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
30
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
3
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
25
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Admixture for Concrete, Turhan Y. Erdoğan, Metu Press, 1997.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Beton Teknolojisi, Prof. Dr. İlker Bekir Topçu, Uğur Ofset AŞ, Eskişehir 2006
|
|