Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > HABERLEŞME LABORATUARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HABERLEŞME LABORATUARI Birinci düzey EM 413 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖKÇEN ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Haberleşme sistemlerinde kullanılan alıcı-verici devrelerin deneyler ile incelenmesi.
Dersin tanımı Osilatörler, Filtreler, Analog ve Dijital Modülasyonlar.

Dersin içeriği
1- OSİLATÖRLER VE FİLTRELER
2- OSİLATÖRLER VE FİLTRELER
3- GENLİK MODÜLASYONU
4- GENLİK MODÜLASYONU
5- FREKANS MODÜLASYONU
6- FREKANS MODÜLASYONU
7- ANALOG/DİJİTAL VE DİJİTAL/ANALOG ÇEVİRİCİLER
8- ANALOG/DİJİTAL VE DİJİTAL/ANALOG ÇEVİRİCİLER
9- DARBE GENİŞLİK MDÜLASYONU
10- DARBE GENİŞLİK MDÜLASYONU
11- ASK GENLİK KAYDIRMALI ANAHTARLAMA MODÜLASYONU
12- ASK GENLİK KAYDIRMALI ANAHTARLAMA MODÜLASYONU
13- FSK FREKANS KAYDIRMALI ANAHTARLAMA MODÜLASYONU
14- FSK FREKANS KAYDIRMALI ANAHTARLAMA MODÜLASYONU
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Osilatör ve filtre devreleri kurabilir ve analizini yapabilir.
2- Genlik modülasyonu devresini kurabilir ve analizini yapabilir.
3- Frekans modülasyonu devresini kurabilir ve analizini yapabilir.
4- ADC ve DAC devreleri kurabilir ve analizini yapabilir.
5- PWM devreleri kurabilir ve analizini yapabilir.
6- ASK modülasyonu devresini kurabilir ve analizini yapabilir.
7- FSK modülasyon devresini kurabilir ve analizini yapabilir.
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 1 4
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 4 1
Ödev 14 1
Yarıyıl içi toplam   2
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Deney Föyü
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar