Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Birinci düzey PSK202 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GİZEM ONARAL DANACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Gelişim psikolojisinde kullanılan temel kavram ve kuramlar; araştırma yöntemleri ve insanın yaşam boyu gelişim (doğum öncesi, bebeklik, çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri) sürecinde yaşadığı fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim hakkında bilgi sağlamaktır.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Gelişim kuramları
2- Gelişim kuramları
3- Biyolojik gelişim, Doğum öncesi gelişim ve Doğum
4- Bebeklik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
5- Bebeklik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
6- Erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
7- Ara Sınav
8- Erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
9- Orta-geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
10- Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
11- Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
12- Genç yetişkinlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
13- Orta yetişkinlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
14- İleri yetişkinlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuk ve ergen psikolojisini tanır.
2- Psikoloji teorilerinin ne olduğunu açıklar.
3- Zihinsel sınıflamaları sıralar.
4- Çocukların ve ergenlerin fiziksel ve sosyal gelişimini anlatır.
5- Çocukların ve ergenlerin bilişsel gelişimini tanır
6- Aile yapısı ile ilişkileri betimler.
7- Farklı aile içi iletişim çeşitlerini sırala
8- Kişiliğin gelişimini tanır.
9- Ahlak gelişimini betimler.
10- Gelişim sürecinde bir saplanmanın yetişkin yaşamına nasıl yansıyacağını tahmin eder.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000. Özyurt, S.ve Girgin, N.,Gelişim Süreçleri, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar