Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Histoloji-embr.(yüksek Lisans) > REHBERLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REHBERLİK İkinci düzey DKA407 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. BÜLENT SÖYLEYİCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarını geliştirmek. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavramak.
Dersin tanımı Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

Dersin içeriği
1- Giriş.
2- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri.
3- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik.
4- Rehberliğin Amaçları.
5- Rehberliğin İlkeleri.
6- Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik.
7- Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik.
8- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi.
9- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi.
10- Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi 1
11- Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi 2
12- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları.
13- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma.
14- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rehberlik hizmetlerinin önemini anlayabilecek.
2- Rehberliğin amacını ve ilkelerini açıklayabilecek.
3- Başlıca rehberlik türlerini ve rehberliğin hizmet alanlarını anlayabilecek.
4- Rehberlik modellerini açıklayabilecek.
5- Kendi öğrencilerini tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları bilebilecek.
6- Rehberlik hizmetlerinin örgüt yapısını anlayabilecek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yeşilyaprak, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yardımcı Kaynaklar Kaya, A. (2005). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Alim Kaya (Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar