Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (ikinci Öğretim) (y.l) > TÜRKİYE'DE İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE'DE İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI İkinci düzey GAZ 619 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DEKAN HAKAN AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Hakan AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Türkiye''''de iletişim alanında yapılan araştırmalar hakkında tarihi ve güncel bilgileri aktarmak ve bu doğrultuda pratik araştırma faaliyetleri yürütme
Dersin tanımı Türkiye''''de geçmişten bugüne iletişim araştırmalarının gelişimine yönelik ders

Dersin içeriği
1- İletişim Araştırmalarının Tarihsel Serüveni
2- İletişim Araştırmalarının Tarihsel Serüveni
3- Dünyada ve Türkiye''de İletişim Araştırmalarını Ortaya Çıkaran Gereksinimler
4- Tarihsel Süreçte Türkiye''de İletişim Araştırmaları
5- Tarihsel Süreçte Türkiye''de İletişim Araştırmaları
6- İletişim Araştırmalarının Bugünü ve gelecek öngörüleri
7- İletişim Araştırmalarının Bugünü ve gelecek öngörüleri
8- İletişim Araştırmalarının Bugünü ve gelecek öngörüleri
9- Araştırma Uygulaması
10- Araştırma Uygulaması
11- Araştırma Uygulaması
12- Araştırma Uygulaması
13- Araştırma Uygulaması
14- Araştırma Uygulaması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişim araştırma süreçlerine ilişkin tarihsel gelişim ve kuramsal art alan bilgisine sahip olabilme
2- Nitel ve nicel iletişim araştırmalarının kullanıldığı alanları ayrıştırabilme ve gerektiği alanları belirleyebilme
3- İletişim araştırmalarının tarihi ve Türkiye ve Dünya''daki gelişimini etkileyen koşulları analiz edebilme
4- Sosyal problemlere yönelik psikolojik, sosyolojik ve iletişimsel çözümlemeler gerçekleştirebilme
5- Ulusal ve uluslararası problemleri yakından takip edebilme
6- Araştırma uygulamaları için gerekli olan teknolojik yenilikleri takip edebilme ve kullanabilme becerisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 8 40
Ödevler 6 8 48
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alana yönelik hocanın hazırladığı makale derlemesi
Yardımcı Kaynaklar Alana yönelik hocanın hazırladığı makale derlemesi

Ders ile ilgili dosyalar