Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > BİSİKLET
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİSİKLET Birinci düzey SBS 202 Seçmeli 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze - görsel ve sözel sunumlu, anlatıp-gösterip-yaptırma tekniği, alıştırma yöntemi ile uygulamalı, yardımlı, ön çalışmalı, konu araştırmalı ve gözlem tekniği
Dersin amacı Bisiklet ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılması
Dersin tanımı Bisiklet eğitimi

Dersin içeriği
1- Bisiklet''''in dünya ve ülkemizde tarihi gelişimi
2- Bisiklet malzemeleri ve tanımı
3- Temel sürüş teknikleri
4- Temel sürüş teknikleri
5- Bisiklet yarışma kuralları
6- Bisiklet bakımı ve montajı
7- Bisiklet bakımı ve montajı
8- Temel beceri gelişimi
9- Temel tekniklerin gelişimi
10- Antrenman planlama teknikleri
11- Antrenman örnekleri
12- İleri sürüş teknikleri
13- İleri sürüş teknikleri
14- Antrenman örnekleri
15- Final sınavı
16-
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel sürüş tekniklerini öğretir.
2- Bisiklet yarışma kurallarını bilir.
3- Bisiklet bakımı ve montajını yapar.
4- İleri sürüş tekniklerini bilir.
5- Bisiklette antrenman planlaması yapar.
6- İleri sürüş tekniklerini gösterir.
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar