Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
RTS101 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
İletişim bilimine dair temel bilgilerin verilmesi.
|
Dersin tanımı
|
İletişim fakültesinde sonraki yıllarda alınacak uzmanlık dersleri için alt yapının hazırlanması.
|
1- |
İletişim nedir? İletişim bilimi neyi araştırır?
|
2- |
İletişim bilimi ve interdisipliner yapı
|
3- |
İletişim biliminin birlikte çalıştığı bilim dalları nelerdir?
|
4- |
Kaynak, hedef, mesaj ve feedback kavramları
|
5- |
İletişim türleri ve yazılı iletişim
|
6- |
Sözlü ve sözsüz iletişim
|
7- |
Beden dili
|
8- |
İletişimde kültürel yapılar
|
9- |
İkna edici mesaj stratejileri
|
10- |
Kitle iletişim araçları ve kamuoyu
|
11- |
Anaakım / eleştirel akım kavramları ve farkları
|
12- |
Kuram ve model kavramları
|
13- |
Anaakım iletişim yaklaşımlarına giriş
|
14- |
Genel iletişim modeli, bilişsel çelişki kuramı, matematiksel iletişim kuramı gibi anaakım yaklaşımlar hakkında bilgilendirme.
|
15- |
Eleştirel akım iletişim yaklaşımlarına giriş
|
16- |
Ekonomi politik, frankfurt okulu, yapısalcılık, kültürel çalışmalar gibi eleştirel yaklaşımlar hakkında bilgilendirme.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İletişimin interdisipliner yapısını öğrenir.
|
2- |
İletişim bilimi ve diğer disiplinlerin ilişkilerini öğrenir.
|
3- |
Anaakım ve eleştirel akıma dair bilgiler edinir.
|
4- |
İletişim sürecinin nasıl çözümlenmesi gerektiğini öğrenir.
|
5- |
iletişim bilimine dair kaynak, mesaj, kanal, kodlama, hedef, feedback vb. temel kavramları, tanımları öğrenir.
|
6- |
Bu derste öğrendiği bilgiler ışığında, alanla ilgili alacakları uzmalık dersleri için aşinalık kazanmış olur.
|
7- |
iletişim bilimine dair temel araştırmaları, modelleri ve kuramları öğrenir.
|
8- |
İletişim tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
3
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Işık, Metin; İletişim Bilimine Giriş, Eğitim Yayınevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yaylagül, Levent; Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları
|
|