Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has.(doktora) > TOPLUM BESLENMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOPLUM BESLENMESİ Üçüncü düzey BDY 521 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Müge Yılmaz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bireyin ve toplumun beslenme durumunun değerlendirilmesi, beslenme bozukluğu hastalıklarının epidemiyolijisinin ve toplumsal düzeyde bu sorunlara yönelik besin ve beslenme politikalarının öğrenilmesi.
Dersin tanımı Toplumun beslenme durumunun değerlendirilmesi ve beslenme bozukluğu hastalıkların epidemiyolojisi

Dersin içeriği
1- Toplum beslenmesinin önemi ve toplumdaki beslenme sorunlarının nedenleri
2- Toplum ve bireyin beslenme durumunun değerlendirilmesi (diyetin-besin tüketiminin değerlendirilmesi)
3- Beslenme durumunun değerlendirilmesi (Klinik bulgular)
4- Beslenme durumunun değerlendirilmesi (Antropometrik ölçümler)
5- Enerji dengesi ve fiziksel aktivite düzeyinin değerlendirilmesi
6- Temel epidemiyolji (Araştırma türleri ve araştırma planı)
7- Beslenme rehberleri/ Türkiye Beslenme Rehberi
8- Ara sınav
9- Beslenme yetersizliği sorunları (Protein enerji malnütrisyonu)
10- Beslenme yetersizliği sorunları (İyot yetersizliği hastalıkları)
11- Beslenme yetersizliği sorunları (Beslenme anemileri)
12- Kronik hastalıklardan korunmada beslenmenin rolü (Obezite, kardiyovasküler hastalıklar)
13- Kronik hastalıklardan korunmada beslenmenin rolü (Kanserler, diyabet)
14- Kronik hastalıklardan korunmada beslenmenin rolü (Osteoporoz ve diş çürükleri)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toplum beslenmesinin önemi ve toplumdaki beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilir.
2- Toplum ve bireyin beslenme durumunun değerlendirme yönetmelerini öğrenir ve uygular.
3- Enerji dengesinin bileşenlerini öğrenir ve saptar.
4- Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirebilir.
5- Araştırma türlerini ve planlama aşamalarını öğrenir.
6- Beslenme yetersizliği sorunlarını kavrar.
7- Kronik hastalıklardan korunmada beslenmenin rolünün önemini kavrar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 6 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 6 24
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science
Yardımcı Kaynaklar Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science

Ders ile ilgili dosyalar