Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUARI III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUARI III Birinci düzey MÜZ323 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türk Halk Müziği Solfeji ve Kuramı dersinde öğrenilen ayak - makam dizileri ve usul örneklerine uygun eserlerin uygulamalı olarak öğretilmesi ve Türk Halk Müziği Repertuarı dağarcığının oluşturulması.
Dersin tanımı Türk Halk Müziği nazariyat sistemi içerisinde yer alan ayak - makam dizileri ve usullerinin pekiştirildiği, TRT Türk Halk Müziği Repertuarı ve Türkü formunda bestelenmiş Özgün eserlerin toplu biçimde icra edildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Kaynaklar hakkında açıklamalar.
2- Karmı Yağmış Şu Harputun Başına Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
3- Zülüf Dökülmüş Yüze Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
4- Evlerinin Önü Handır Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
5- Kız Pınarın Başında Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
6- Bülbülüm Altın Kafeste Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
7- Yaylalar İçinde Erzurum Yayla Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
8- VİZE HAFTASI
9- VİZE HAFTASI
10- Elif Dedim Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
11- Vardım ki Yurdundan Ayağ Göçürmüş Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
12- Bulut Bulut Üstüne Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
13- Feracemin Ucu Sırma Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
14- Ahu Gözlerini Sevdiğim Dilber Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
15- İndim Yarın Bahçesine Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Seviyeye uygun Türküleri ve seçilmiş olan özgün eserleri, Türk Halk Müziği nazariyatında yer alan ayak-makam dizileri ve usulleri çerçevesinde, doğru nefes teknikleriyle seslendirir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TRT Türk Halk Müziği Repertuarı
Yardımcı Kaynaklar Emnalar, Atınç, Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 1998.

Ders ile ilgili dosyalar