Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > REKLAM STRATEJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKLAM STRATEJİLERİ Birinci düzey GRFT003 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Reklam mesajının hedef kitlede etki yaratabilmesi ve gerçekten hedeflenen amaca ulaşılabilmesi için strateji neden önemlidir? sorusunun cevabını aramak dersin amacıdır.
Dersin tanımı Kuruluşlar ve markalar kendilerini pazarda en iyi yerde konumlandırmak ve satışlarını artırmak için reklam stratejilerine ihtiyaç duymaktadırlar. Bunun için kullanılan temel reklam stratejilerini ele lan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Strateji Kavramını tanımlamak
2- Reklam Stratejsisi Kavramını tanımlamak
3- Uygulandığı Yer İle İlgili Reklam Stratejileri
4- Tanıtım Amaçlı Reklam Stratejileri
5- Pozitif Mesaj İçeren Reklam Stratejileri
6- Negatif Mesaj İçeren Reklam Stratejileri
7- Ürünün Pazara- Piyasaya Sunumuyla İlgili Reklam Stratejileri
8- Özel Kast Odaklı Reklam Stratejileri
9- Uygulanış Şekline Göre Reklam Stratejileri
10- Yaratıcılık Modelleri Odaklı Reklam Stratejileri
11- Standardizasyon Stratejisi,
12- Konumlandırma Stratejisi
13- Ürün Yerleştirme Stratejisi
14- Çağrışım (imgelem) Stratejisi
15- Tutum Stratejisi
16- Hayata Geçirme Anına Göre Reklam Stratejileri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Strateji kavramını öğrenmek,
2- Reklam stratejsisi kavramını öğrenmek,
3- Reklamlarda hangi stratejinin kullanılması gerektiğini anlamak,
4- Reklam stratejileri belirlenirken dikkat edilmesi gereken nokatların neler olduğunu bilmek,
5- Reklam stratejileri kategorilerini bilmek.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kitabın Adı: Şimdi Reklamlar Kitabın Yazarları:Müge Elden, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel Kitabın Yayınevi: İletişim Yayınları, 8. Baskı 2021.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar