Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > TEMEL İNGİLİZCE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL İNGİLİZCE II Birinci düzey İNG 124 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe-İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. GÖKTUĞ YÜCEL ÖĞR. GÖR. ERKAN ÖZDOĞAN ÖĞR.GÖR. ÖMER YILDIZ ÖĞR. GÖR. AHMET EREN ÖĞR. GÖR. ERHAN TAN ÖĞR. GÖR. EDA YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sözel anlatım
Dersin amacı Okuduğunu anlama becerisini geliştirmek
Dersin tanımı Öğrencinin yabancı dil kaynaklarından sağlanan okuma parçalarını etkili olarak anlayabilme yeteneğini geliştirmek

Dersin içeriği
1- Geniş zaman ve soru cümlesinde kelime dizilimi
2- Emir cümlesi, rica, uyarma, tavsiye
3- Nesne zamirleri, serbest vakit ve ilgili fiiller
4- Zevkler ve aktiviteler, isim-fiil kullanımı
5- Film türleri ve ilgili kelimeler ve ifadeler
6- ‘Can’ kipinin yetenek, rica ve yasak bağlamında kullanımı
7- Şimdiki zaman kullanımı
8- Ara sınav
9- Seyahat ve tatil ile ilgili kelimeler
10- Şimdiki zaman ve geniş zaman karşılaştırmalı kullanımı
11- ‘Would like’ yapısı ile istek, kabul etme, teklif anlatma
12- ‘There is/are’ yapısı ve etrafımızdaki eşyaların yerini söyleme
13- Geçmiş zaman isim cümlesi
14- Geçmiş zaman fiil çekimi
15- Gelecek zaman ve gelecek planları anlatma
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel seviyede İngilizce dilbilgisi ve sözcük bilgisine sahip olur
2- Temel kişisel bilgiler, aile bilgileri, alışveriş, yakın çevre ve iş gibi doğrudan öncelik alanlarıyla ilgili cümleleri ve sıklıkla kullanılan deyimleri anlayabilir.
3- Basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve bildik etkinlikler çerçevesinde, bilindik ve alışılagelmiş konular üzerinde iletişim kurabilir.
4- Kendi öz geçmiş ve yakın çevresini basit bir şekilde betimleyebilir, temel gereksinimlerine denk düşen konuları anlatabilir.
5- Geçmişinin, bulunduğu ortamın ve anlık ihtiyaç gerektiren alanların tasvirini basit terimlerle açıklayabilir.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     40
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Betty Schrampfer Azar.Fundamentals of English Grammar, 1992
Yardımcı Kaynaklar G.De Devitiis,L. Mariani and K. O’ Malley. Englih Grammar for Communication,1989

Ders ile ilgili dosyalar