Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL İNGİLİZCE II |
Birinci düzey |
İNG 124 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe-İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR. GÖR. GÖKTUĞ YÜCEL ÖĞR. GÖR. ERKAN ÖZDOĞAN ÖĞR.GÖR. ÖMER YILDIZ ÖĞR. GÖR. AHMET EREN ÖĞR. GÖR. ERHAN TAN ÖĞR. GÖR. EDA YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözel anlatım
|
Dersin amacı
|
Okuduğunu anlama becerisini geliştirmek
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin yabancı dil kaynaklarından sağlanan okuma parçalarını etkili olarak anlayabilme yeteneğini geliştirmek
|
1- |
Geniş zaman ve soru cümlesinde kelime dizilimi
|
2- |
Emir cümlesi, rica, uyarma, tavsiye
|
3- |
Nesne zamirleri, serbest vakit ve ilgili fiiller
|
4- |
Zevkler ve aktiviteler, isim-fiil kullanımı
|
5- |
Film türleri ve ilgili kelimeler ve ifadeler
|
6- |
‘Can’ kipinin yetenek, rica ve yasak bağlamında kullanımı
|
7- |
Şimdiki zaman kullanımı
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Seyahat ve tatil ile ilgili kelimeler
|
10- |
Şimdiki zaman ve geniş zaman karşılaştırmalı kullanımı
|
11- |
‘Would like’ yapısı ile istek, kabul etme, teklif anlatma
|
12- |
‘There is/are’ yapısı ve etrafımızdaki eşyaların yerini söyleme
|
13- |
Geçmiş zaman isim cümlesi
|
14- |
Geçmiş zaman fiil çekimi
|
15- |
Gelecek zaman ve gelecek planları anlatma
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel seviyede İngilizce dilbilgisi ve sözcük bilgisine sahip olur
|
2- |
Temel kişisel bilgiler, aile bilgileri, alışveriş, yakın çevre ve iş gibi doğrudan öncelik alanlarıyla ilgili cümleleri ve sıklıkla kullanılan deyimleri anlayabilir.
|
3- |
Basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve bildik etkinlikler çerçevesinde, bilindik ve alışılagelmiş konular üzerinde iletişim kurabilir.
|
4- |
Kendi öz geçmiş ve yakın çevresini basit bir şekilde betimleyebilir, temel gereksinimlerine denk düşen konuları anlatabilir.
|
5- |
Geçmişinin, bulunduğu ortamın ve anlık ihtiyaç gerektiren alanların tasvirini basit terimlerle açıklayabilir.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
40
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Betty Schrampfer Azar.Fundamentals of English Grammar, 1992
|
Yardımcı Kaynaklar
|
G.De Devitiis,L. Mariani and K. O’ Malley. Englih Grammar for Communication,1989
|
|