Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > TASARIM ALGORİTMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TASARIM ALGORİTMALARI Birinci düzey EM 477 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Aytekin Bağış
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersleri (Yüz yüze)
Dersin amacı Optimizasyon problemlerinin çözümü için kullanılabilecek temel kavramların, algoritmaların ve yaklaşımların incelenmesi
Dersin tanımı --

Dersin içeriği
1- Optimizasyona ve algoritma kavramına giriş ve temel tanımlar
2- Optimizasyona ve algoritma kavramına giriş ve temel tanımlar
3- Grafiksel optimizasyon
4- Kısıtlamasız optimizasyon
5- Kısıtlamasız optimizasyon
6- Kısıtlamalı optimizasyon
7- Kısıtlamalı optimizasyon
8- Global optimizasyon
9- Global optimizasyon
10- Doğrusal ve doğrusal olmayan programlama
11- Doğrusal ve doğrusal olmayan programlama
12- Sezgisel optimizasyon algoritmaları
13- Sezgisel optimizasyon algoritmaları
14- Sezgisel optimizasyon algoritmaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Optimizasyon ve algoritmalar ile ilişkili temel kavramların incelenmesi
2- Farklı özelliklere sahip optimizasyon problemleri için kullanılabilecek optimizasyon tekniklerinin tanıtılması
3- Temel bir optimizasyon algoritmasının bilgisayar destekli olarak yazımına yönelik alıştırmalar
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı (1) S.C. Chapra, R.P. Canale, Mühendisler için Sayısal Yöntemler (Yazılım ve Programlama Uygulamalarıyla) (Çeviri: H.Heperkan, U.Kesgin), Literatür Yayıncılık, 2003. (2) A. Antoniou, W.S. Lu, “Practical Optimization, Algorithms and Engineering Applications”, Springer, 2007. (3) S.S. Rao, “Engineering Optimization: Theory and Practice, Fourth Edition”, John Wiley & Sons, Inc., 2009.
Yardımcı Kaynaklar (1) P. Venkataraman, “Applied Optimization with Matlab Programming”, John Wiley & Sons, Inc., 2002. (2) W.Y. Yang, W. Cao, T.S. Chung, J. Morris, “Applied numerical methods using MATLAB”, John Wiley & Sons, Inc., 2005. (3) T. Weise, “Global Optimization Algorithms-Theory and Application”, 2nd ed., 2009.

Ders ile ilgili dosyalar