Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FELSEFEYE GİRİŞ |
Birinci düzey |
FEL 103 |
Zorunlu |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SERDAR SAYGILI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSA DUMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Felsefece düşünmenin genel özelliklerini ve felsefenin temel disiplinlerini tanıtmak.“Felsefe Nedir?” sorusundan hareketle felsefi düşünmenin ayırt edici niteliklerini kavramak, felsefeye ilişkin temel bir kavrayış kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Bilgi Türleri İçinde Felsefe Bilgisi
|
2- |
Felsefe-Bilim ilişkisi
|
3- |
Felsefenin din ve sanatla ilişkisi
|
4- |
Felsefenin Temel Disiplinleri
|
5- |
Metafizik nedir?
|
6- |
Varlık nedir?
|
7- |
Varlık nedir?
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Bilgi felsefesi-Epistemoloji
|
10- |
Dil-Düşünce ve Doğruluk İlişkisi
|
11- |
Bilginin kaynağı ve değeri ile ilgili kuramlar
|
12- |
Bilim felsefesinin temel kavram ve sorunları
|
13- |
Klasik bilim anlayışı (Mantıkçı pozitivizm) ve buna yönelik eleştiriler
|
14- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Felsefenin ne olduğunu kavramak.
|
2- |
Felsefe, bilim, din ve sanat alanlarını birbirinden ayıran özellikleri bilmek.
|
3- |
Ontoloji, metafizik ve teolojiyi birbirinden ayırmak
|
4- |
Felsefi sorunlar ve düşünceler hakkında fikir yürütebilmek
|
5- |
Varlığın ne olduğu sorununa felsefe tarihinde verilen cevapları kavramak
|
6- |
Bilgi nedir? sorununa felsefe tarihinde verilen cevapları kavramak
|
7- |
Bir bilgi türü olarak bilimsel bilginin yapısını ve değerini kavramak.
|
8- |
Bilimsel düşüncenin ilkelerini kavramak.
|
9- |
Bilimi yapısal ve tarihsel açıdan incelemek.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
|
|
2- |
Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
3- |
Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
|
|
4- |
Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
|
|
5- |
Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
|
|
8- |
Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
|
|
9- |
Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
10- |
Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
|
|
12- |
Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
|
|
13- |
Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
|
|
14- |
Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
|
|
15- |
Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
114
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, İstanbul: Say Yayınları, 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
J.M. Bochenski, Felsefece Düşünmenin Yolları, çev. Kurtuluş Dinçer, Ankara: BilgeSu Yayıncılık; Takiyettin Mengüşoğlu, Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Yay.
|
|