Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > FELSEFEYE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FELSEFEYE GİRİŞ Birinci düzey FEL 103 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SAYGILI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSA DUMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Felsefece düşünmenin genel özelliklerini ve felsefenin temel disiplinlerini tanıtmak.“Felsefe Nedir?” sorusundan hareketle felsefi düşünmenin ayırt edici niteliklerini kavramak, felsefeye ilişkin temel bir kavrayış kazandırmak.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Bilgi Türleri İçinde Felsefe Bilgisi
2- Felsefe-Bilim ilişkisi
3- Felsefenin din ve sanatla ilişkisi
4- Felsefenin Temel Disiplinleri
5- Metafizik nedir?
6- Varlık nedir?
7- Varlık nedir?
8- Arasınav
9- Bilgi felsefesi-Epistemoloji
10- Dil-Düşünce ve Doğruluk İlişkisi
11- Bilginin kaynağı ve değeri ile ilgili kuramlar
12- Bilim felsefesinin temel kavram ve sorunları
13- Klasik bilim anlayışı (Mantıkçı pozitivizm) ve buna yönelik eleştiriler
14- Yarıyıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Felsefenin ne olduğunu kavramak.
2- Felsefe, bilim, din ve sanat alanlarını birbirinden ayıran özellikleri bilmek.
3- Ontoloji, metafizik ve teolojiyi birbirinden ayırmak
4- Felsefi sorunlar ve düşünceler hakkında fikir yürütebilmek
5- Varlığın ne olduğu sorununa felsefe tarihinde verilen cevapları kavramak
6- Bilgi nedir? sorununa felsefe tarihinde verilen cevapları kavramak
7- Bir bilgi türü olarak bilimsel bilginin yapısını ve değerini kavramak.
8- Bilimsel düşüncenin ilkelerini kavramak.
9- Bilimi yapısal ve tarihsel açıdan incelemek.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, İstanbul: Say Yayınları, 2012.
Yardımcı Kaynaklar J.M. Bochenski, Felsefece Düşünmenin Yolları, çev. Kurtuluş Dinçer, Ankara: BilgeSu Yayıncılık; Takiyettin Mengüşoğlu, Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Yay.

Ders ile ilgili dosyalar