Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > ERMENİ HARFLİ TÜRKÇE METİNLER 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ERMENİ HARFLİ TÜRKÇE METİNLER 2 Birinci düzey EDE 304 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe-Ermenice
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ASLI ALIYEVA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Ermenı dılınde lıksıkanın zengınleşmesı
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- MESELE CÖZWLDW
2- dEDEM
3- ANA KAZIN HEKAYESI
4- ku KUŞU
5- SIYASI VR POEZIYA
6- DEHŞET
7- SNAV
8- Arasınav
9- BENIM XORUZUM YOLDA OTECEK
10- SIYASI VE Aslanın hıkayesı
11- GECE SOHBETI
12- GOYERCIN NASIL YUVA KURUR
13- DWNKU GWN VE KORPW DIKENLER
14- NENEMIN NASIHATI
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- KONUYU ÖYRENCILER IYI KAVRADILAR
2- ERNENICE KONUŞMA KABILIYYETLERINI IRELILETDILER
3- ERMENICE DAHA GENIŞ CWMLE KURMA BAŞARISI KAZANDILAR
4- CANLILı VE TEBIETLE ILGILI YENI SÖZLERIN KAVRANILMASI
5- SIYASI VE POETIK TERMILERI OYRENEMEYI, bASINDAN CEVRI YAPMAK VE ÖZEL SIYASI TERMINLERIN DWZGWN TELLEFWZWNW ÖYRENMEK.
6- KIŞLA ILGILI YENI SÖZLERIN KULLANA BILME VE ANLATMA BAŞARISI
7- INŞAATLA BAQLI SÖZLERIN OYRENILMESI,VE BURDAKI FILI SIFETLERIN SECILMESI
8- TEBIET VE MEIŞET SÖZLERININ KULLANILMASI, YENE DE FELI- SIFETLERIN SECILMESI
9- MEIŞETLE ILGILI SOZLER BAŞARLI ÖYREDILMESI, METNI ANLATIRKAN ŞEKILCILERIN DOQRU KULLANILMASI
10- SIYASI TERMINLERIN KAVRANILMASI VE TELEFWZWNWN ÖYREDILMESI

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     157
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı "Ermenı dılı" ıkıncı sınıf
Yardımcı Kaynaklar "Kratkıy kurs armyanskoqo yazıka",Gafar Mehdıye "Ermenı dılının qrammerı",Zarmanduxt"Dwnya benım gözlerım ıle". Onu da bellı edım kı, kaynak cok az!

Ders ile ilgili dosyalar